Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uczenie i nauczanie języków

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-AR1-2UNJ
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Uczenie i nauczanie języków
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację podstawowych tekstów akademickich z zakresu akwizycji języków i metodyki nauczania języka obcego.

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi uczenia się i nauczania angielskiego jako języka obcego.

Zapewnienie studentom ćwiczeń o charakterze warsztatowym i refleksyjnym przy jednoczesnym odnoszeniu się do ich doświadczeń nabytych w procesie dotychczasowej nauki języka obcego.

Rozwój znajomości technik uczenia się i nauczania związanych z najnowszymi tendencjami w kształceniu językowym oraz rozwój umiejętności rozpoznawania indywidualnych predyspozycje uczniów i przygotowania ich do rozwijania autonomii w procesie uczenia się i nauczania; rozwój umiejętności zastosowania nowoczesnych technologii w opanowywaniu języków obcych.

Pełny opis:

Forma studiów Stacjonarne

Profil studiów Ogólnoakademicki

Kod przedmiotu 0400-AR1-2UNJ

Język przedmiotu Język angielski

Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy (M_6.)

Rok studiów /semestr II rok; semestr trzeci i czwarty

Liczba godzin: 60 h ćwiczesń

5. ECTS

Bilans nakładu pracy studenta Liczba godzin

Udział w ćwiczeniach 30x2h 60h

Przygotowanie do ćwiczeń 30h 30h

Konsultacje dotyczące ćwiczeń 20h 20h

Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi

Realizacja zadań projektowych. 5h 5h

Przygotowanie do egzaminu i obecności na nim. 8+2 h 10h

Razem: 125

Odpowiada

5 pkt. ECTS

Wskaźniki ilościowe

Liczba godzin Punkty ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 60 +20+2

= 82 Odpowiada 3 pkt. ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym. 60+5h = 65h Odpowiada 2,5 pkt. ECTS

Literatura:

Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Third Edition. Completely Revised And Updated. Longman.

Komorowska, H. 2005. Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.

Komorowska, H. (red.). 2009. Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych. Warszawa: CODN.

Lightdown, P., N. Spada. 1993. How Languages are Learned. Oxford: Oxford University Press

Observing English Lessons. Materiały video. 1997. British Council Studium University of Gdańsk.

Programy nauczania dla szkół podstawowych, gimnazjów i liceów

Revel, J., S. Norman. 1999. Handing Over. London: Saffire Press

Richards J., T. Rodgers. 1986. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: CUP

Tanner, R., Green, C. 1998. Tasks for Teacher Education. Longman.

Ur,P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge:CUP

Wallace, M. 1998. Action Research for Language Teachers. Cambridge: CUP

oraz

artykuły z:

English Teaching Professional

Practical English Teaching

Modern English Teacher

ELT Journal

Network

Forum

Języki obce w szkole

Efekty uczenia się:

K_W01, K_W02,K_W03, K_W06, K_W09, K_W11

K_U01, K_U02, K_U10,K_U12, K_U13

K_K01, K_K02, K_K03, K_K06, K_K07, ,K_K10

Metody i kryteria oceniania:

I. Metody dydaktyczne:

Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, projekty i zadania typu ‘microteaching’, analiza prezentowanych projektów (ocena koleżeńska) – refleksja i (samoocena) – autorefleksja)

II. Ocenianie i warunki zaliczenia kursu:

• prace projektowych - indywidualne i grupowe (‘microteaching assignements’ i scenariusze lekcji),

• prezentacje i analiza artykułów z zakresu teorii uczenia się i nauczania języka obcego

• test osiągnięć

• zaangażowanie, przygotowanie i udział iw zajęciach

• Egzamin (test pisemny) po 4-tym semestrze.

Dopuszczalne 2 nieobecności w semestrze.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)