Współczesne koncepcje kształcenia językowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-2MLT |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Współczesne koncepcje kształcenia językowego |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Założenia (opisowo): | Studenci mają podstawową wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego jako języka obcego w zakresie nauczania elementów i sprawności językowych. Studenci potrafią planować elementy lekcji języka angielskiego, projektować ćwiczenia i dokonywać ewaluacji materiałów językowych. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest • zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami kształcenia językowego , takimi jak: metoda komunikacyjna, podejście postmetodyczne, autonomia uczącego się, zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe, rozwijanie kompetencji międzykulturowej, nauczanie języków specjalistycznych oraz pedagogika krytyczna, • przygotowanie studentów do pracy ze współczesnym narzędziami oceniania umiejętności językowych, • przygotowanie studentów do wdrażania współczesnych koncepcji edukacyjnych w procesie kształcenia językowego. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: Filologia: filologia angielska Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Forma studiów: stacjonarne Profil studiów: ogólnoakademicki Rodzaj przedmiotu: ogólnoakademicki Rok studiów /semestr: II rok, semestr IV Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15h, wykład Metody dydaktyczne: wykład z elementami dyskusji i warsztatu Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach: 15h lektura zalecanych tekstów: 5h Przygotowanie do sprawdzianu i obecności na nim: (5+2) 7h konsultacje indywidualne: 2h Razem: 29h (odpowiada 1pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15+2+2=19h (odpowiada 0,75 pkt. ECTS) Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 0h |
Literatura: |
Benson, P. and Voller, P. (eds.). 1997. Autonomy and independence in language learning. London: Longman. Byram, M. 1997. Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence, Clevedon : Multilingual Matters Carr, W. and Kemmis, S. 1986. Becoming critical: education, knowledge and action research. London: The Falmer Press. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. 2001. Cambridge: Cambridge University Press. Freire, P. 1970/1993. Pedagogy of the oppressed. Trans. M.B. Ramos. London: Penguin Books. Gutek, G. 2007. Filozofia dla pedagogów. Gdańsk: GWP Kohonen, V. 1992. Experiential language learning: second language learning as cooperative learner education. In D. Nunan (ed.). Collaborative language learning and teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 8−60. Kohonen, V., Jaatinen, R., Kaikonen, P. and Lehtovaara, J. 2001. Experiential Learning in Foreign Language Education. Harlow: Pearson Education Limited. Cambridge Kumaravadivelu, B. 2003. Beyond methods: macrostrategies for language teaching. New Haven: Yale University Press. Sinclair, B., McGrath, I and T. Lamb (eds.). Learner autonomy, teacher autonomy: future directions. Harlow: Longman. Tudor, I. 2001. The dynamics of the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W02, K_W03, K_W06, K_W08 UMIEJĘTNOŚCI K_U01, K_U04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po semestrze IV Metody ewaluacji: ocena koleżeńska, sprawdzian pisemny Warunki zaliczenia ćwiczeń: • zaliczenie sprawdzianu pisemnego (próg zaliczenia wynosi 60%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.