Metody badań w językoznawstwie stosowanym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-3ALM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Metody badań w językoznawstwie stosowanym |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Podstawowa wiedza z zakresu metodyki nauczania języka obcego (ukończony kurs Metodyka Nauczania Języka Angielskiego I). Ma to w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są analizie artykułów z zakresu badań prowadzonych w klasach języka angielskiego, planowaniu procedury prowadzenia badań z zakresu językoznawstwa stosowanego i opracowaniu prostego instrumentu badawczego. Kurs ma na celu: - Zapoznanie studentów z teorią dotyczącą instrumentów, formy, struktury, organizacji i zakresu badań przeprowadzanych w językoznawstwie stosowanym - Wspomaganie studentów w formowaniu krytycznej oceny przedstawianych wyników badań - Przygotowanie studentów do prawidłowego rozplanowania własnych badań |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: Stacjonarne, pierwszego stopnia Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_10) Dziedzina i dyscyplina nauki: filologia III rok; semestr piąty Wymagania wstępne: Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Podstawowa wiedza z zakresu metodyki nauczania języka obcego (ukończony kurs Metodyka Nauczania Języka Angielskiego I). Ma to w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu. Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 15 godzin ćwiczeń, zajęcia warsztatowo-konwersatoryjne Metody dydaktyczne: Czytanie ze zrozumieniem, interpretacja i dyskusja artykułów naukowych z zakresu objętego tematyką kursu, dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, projekt prostego instrumentu badawczego na potrzeby własne studenta. Bilans nakładu pracy: Udział w ćwiczeniach 15h Przygotowanie do ćwiczeń 4h Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi 2h Realizacja zadań projektowych. 4h Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim. 4h Razem: 29h (odpowiada 1 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela; 15 +2+2 = 19h Odpowiada: 0,75 pkt. ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym; 15 +4h = 19h odpowiada Odpowiada: 0,5 pkt. ECTS Punkty ECTS: 1 |
Literatura: |
Allwright, D. and Bailey, K. 1996. Focus on the Language Classroom: on Introduction to Classroom Research for Language Teachers. Cambridge: CUP. Bell, J.2009. Doing Your Research Project. Open University Press. Brumfit, C., Mitchell, R. 1995. Research in the Language Classroom. London: Modern English Publication and the British Council. Chaudron, C. 1995. Second Language Classrooms. Research on Teaching and Learning. Cambridge: CUP. Seliger, H. and Shohamy, E. 1995. Second Language Research Methods. Oxford: OUP. |
Efekty uczenia się: |
K_W02, K_W03, K_U04, K_W03, K_W08, K_U04 K_U01, K_U02,, K_U03, K_U04, K_W12, K_K02, K_K03,K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: Systematyczna obecność na zajęciach oraz uzyskanie pozytywnej oceny z pisemnego testu końcowego obejmującego zakres materiału objętego kursem. Przygotowanie pytań badawczych i konstrukcja prostego instrumentu badawczego (na potrzeby własne). Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych w trakcie kursu. Dopuszczalna jedna nieudokumentowana nieobecność. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.