Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Najnowsze prądy w językoznawstwie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-AS1-3SNTL
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Najnowsze prądy w językoznawstwie
Jednostka: Instytut Neofilologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
specjalizacyjne

Założenia (opisowo):

Zajęcia bazują na wiedzy językoznawczej, którą studenci zdobyli w poprzednich latach studiów.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i zagadnieniami z zakresu językoznawstwa kognitywnego.

Pełny opis:

profil studiów: ogólnoakademicki

forma studiów: stacjonarne

rodzaj przedmiotu: fakultatywny

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,

rok studiów: III

semestr: VI

wymagania wstępne:

- Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze.

- Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych.

- Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka.

liczba godzin dydaktycznych: 30h wykładu,

metody dydaktyczne: wykład, dyskusja

punkty ECTS: 3

bilans nakładu pracy studenta:

- udział w wykładach - 30h,

- samodzielne studiowanie tematyki kursu - 15h,

- konsultacje - 5h,

- przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 23h + 2h=25h

nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30+5+2 = 37h 1,5 pkt ECTS

udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 30h 1 pkt. ECTS

Literatura:

Evans, Vyvyan and Melanie Green. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press 2006.

Geeraerts, Dirk (ed.). Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter 2006.

Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002.

Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980.

Lee, David. Cognitive Linguistics: An Introduction. Oxford: OUP 2001.

Radden, Gunther and Rene Dirven. Cognitive English Grammar. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins 2007.

Efekty uczenia się:

K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_U01, K_U02, K_U04, K_K08, K_K06

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie na ocenę

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)