Nauczanie wczesnoszkolne języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS1-3SSLA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Nauczanie wczesnoszkolne języka angielskiego |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym. Ma ona w trakcie kursu umożliwiać studentom swobodne wyrażanie opinii, refleksję nad procesem uczenia się języków obcych oraz czytanie ze zrozumieniem i interpretację prostych tekstów akademickich z zakresu objętego tematyką kursu. Znajomość podstawowej terminologii z zakresu metodyki nauczania języków obcych, umiejętność planowania lekcji języka obcego (zaliczony kurs Metodyka Nauczania Języka Angielskiego I) |
Skrócony opis: |
Zapewnienie zajęć warsztatowych i umożliwienie studentom zintegrowania wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznego zastosowania w procesie nauczania języka obcego w pracy z dziećmi. |
Pełny opis: |
Nazwa kierunku / specjalności studiów: Filologia Angielska Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia Forma studiów: Stacjonarne Profil studiów: Ogólnoakademicki Język przedmiotu: Język angielski Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_10) Rok studiów /semestr III; semestr piąty Bilans nakładu pracy studenta/ Liczba godzin: - Udział w ćwiczeniach: 7 x 2h + 1x 1h =15h - Przygotowanie do ćwiczeń: 15h - Udział w konsultacjach związanych z pracami projektowymi: 5x1h = 5h - Realizacja zadań projektowych: 15h - Przygotowanie do zaliczenia i obecności na nim: 3+2 h=5h Razem: 55h (odpowiada 2 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe/ Liczba godzin/ Punkty ECTS - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15 +5+2=22h Odpowiada 0,75 pkt. ECTS - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 15 + 15h=30h Odpowiada 1 pkt. ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Brewster, J, G. Ellis, G, Girard. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Pearson Longman. 2. Hrehovčík, T.- Uberman, A., English Language Teaching Methodology. A Course for Undergraduate Students. UR 2003 3. Brumfit Ch., et al. 1995. Teaching English to Children. Longman. 4. Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. CUP. 5. Halliwell S. 1992. Teaching English in the Primary Classroom. Longman. 6. Larsen-Freeman, Techniques and Principles of Language Teaching. Oxford University Press. 7. Richards, J.C., Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. 8. Nunan, D., Language Teaching Methodology. 9. Hughes, A., Testing for Language Teachers. Cambridge University Press. 10. Doff, A., Teach English. Cambridge University Press. 11. Harmer, J., The Practice of English Language Teaching. Longman. Literatura uzupełniająca: 1. Fontana, D. 1988. Psychology for Teachers. BPS BOOKS 2. Nunan D, C. Lamb. 1996. The Self-Directed Teacher. CUP. 3. Phillips, S. 1994. Young Learners, OUP. 4. Slattery, M. and J. Willis. 2001. English for Primary Teachers. OUP 5. Scott, W.A. and L.H. Ytreberg. 1990. Teaching English to Children. Longman. 6. Brewster, J., G. Ellis. 2002. Tell it Again The New Storytelling Handbook for Primary. Pearson Longman. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (K_W03, K_W06, K_U07, K_U13) Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi: 1. Nazwać podstawowe cechy charakteryzujące dzieci jako uczniów języka obcego, uwarunkowania psychiczne, społeczne i afektywne 2. Zdefiniować potrzeby i problemy edukacyjne charakteryzujące dzieci jako uczniów języka obcego Umiejętności (K_U01,K_U12, K_U01, K_U03, K_U07,K_U09, K_K06) Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi: 3. Dobrać materiały dydaktyczne do pracy z dziećmi na lekcji języka obcego tak aby proces ten odzwierciedlał potrzeby i możliwości tej grupy wiekowej 4. Zaplanować lekcję języka obcego dla dzieci ze szkoły podstawowej, odwołując się do aktualnie obowiązujących zaleceń programowych 5. Zasugerować techniki pracy i ocenić ich jakość i adekwatność w pracy z dziećmi na lekcji języka obcego Kompetencje społeczne (K_K02, K_K04, K_K06, K_K01, K_K07, K_K10) Student, który zaliczył ten przedmiot, potrafi: 6. Współdziałać w grupie, przyjmować w niej różne funkcje i postawę krytyczną na temat jakości opracowanych i prezentowanych materiałów dydaktycznych 7. Dostrzec potrzebę ustawicznego kształcenia swoich kompetencji zawodowych i językowych i wykazać odpowiedzialność za rzetelność przekazywanych przez niego na lekcjach treści językowych i kulturowych (bycia ‘nośnikiem’ języka i kultury kraju docelowego) w pracy z dziećmi w roli nauczyciela języka obcego |
Metody i kryteria oceniania: |
I. Metody dydaktyczne: Dyskusje plenarne, praca w parach i grupach, autorefleksja, analiza prostych artykułów dotyczących aspektów pedagogiczno-psychologicznych charakteryzujących specyfikę pracy z dziećmi na lekcji języka obcego, tworzenie ‘mini portfolio’ II. Ocenianie i warunki zaliczenia kursu: a. Ocenianie sumatywne – max. 20 pkt. test kończący zajęcia obejmujący swym zakresem materiał kursu (‘Achievement test’) b. Ocenianie formatywne – max. 8 pkt. 1. Tu max. 5 pkt. można uzyskać za opracowanie ‘mini portfolio’, w którym są zebrane i usystematyzowane materiały dydaktyczne do pracy z dziećmi na lekcji języka obcego. Ilość punktów odpowiada ocenie uzyskanej przez studenta z projektu, ocena uzupełniona jest komentarzem prowadzącego, poparta autorefleksją (oceną indywidualną studenta) oraz oceną koleżeńską. Projekt indywidualny lub grupowy. 2. Tu max. 3 pkt. uzyskać można przy 100% obecności na zajęciach (jeśli nieobecność to udokumentowana), 2 pkt. przy jednej nieobecności, 1 pkt. maksymalnie przy dwóch nieobecnościach; przy jednoczesnym zaangażowaniu studenta w zajęcia i regularnym przygotowaniu do ćwiczeń. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.