Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-AS2-2JCS1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia specjalizacyjne-językoznawstwo stosowane 1 |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Gramatyka opisowa języka angielskiego - morfologia, składnia, semantyka 0400-AG1-2DGS |
Założenia (opisowo): | student powinien dysponować podstawową wiedzą z zakresu gramatyki opisowej języka angielskiego, glottodydaktyki i podstaw tłumaczenia tekstów. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia poświęcone są wybranym zagadnieniom z językoznawstwa ogólnego i stosowanego. |
Pełny opis: |
profil studiów: ogólnoakademicki forma studiów: stacjonarne rodzaj przedmiotu: obowiązkowy do wyboru (M_3) dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo, rok studiów: I i II semestr: 1,2,3,4 wymagania wstępne: - Student powinien posiadać podstawowe wiadomości językoznawcze. - Student powinien posiadać umiejętności zbierania i analizowania danych językowych. - Student powinien mieć naukowe kompetencje niezbędne do analizy charakterystycznych cech języka. liczba godzin dydaktycznych: 150h konwersatorium, metody dydaktyczne: dyskusja, wykład, wspólna analiza przykładów językowych punkty ECTS: 14 bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 150h, samodzielne studiowanie tematyki kursu i przygotowanie do zajęć - 50h, konsultacje - 75h, projekty i zadania - 50h, przygotowanie do końcowego testu pisemnego i obecność na nim - 10h+12h=22h razem 347h=14 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 150+75+10=235h 9 pkt ECTS udział w zajęciach o charakterze praktycznym = 200h 8 pkt. ECTS |
Literatura: |
Evans, Vyvyan and Melanie Green. 2006. Cognitive Linguistics: An Introduction. Edinburgh: Edinburgh University Press. Geeraerts, Dirk (ed.). 2006. Cognitive Linguistics: Basic Readings. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. Karczewski, Daniel. 2016. Generyczność w języku i w myśleniu. Studium kognitywne. Kraków: Universitas 2016. Kövecses, Zoltan. Metahpor. A Practical Introduction. Oxford: OUP 2002. Lakoff, George and Mark Johnson. Metaphors We Live By. Chicago: The University of Chicago Press 1980. Langacker, Ronald W. Cognitive Grammar: A Basic Introduction. Oxford: OUP 2008. |
Efekty uczenia się: |
- K_W01, K_W05, K_W08 - K_W02 - K_W03, K_W04 - K_W06, K_U01, K_U02, K_U11, K_U12 - K_U03, K_U04, K_U08, K_U09, K_U12 - K_U05, K_U06, K_U07 - K_U13, K_K01, K_K02, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę po semestrze – zaliczenie pisemne. Formy ewaluacji: test, sprawdzian pisemny, praca pisemna, praca projektowa, prezentacja, ocenianie ciągłe, samoocena. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.