Budowanie sylabusów przedmiotowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-DS3-1BSP |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Budowanie sylabusów przedmiotowych |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej |
Grupy: |
3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. Doktorant wybiera z modułu „Metodyka pracy nauczyciela akademickiego” pięć zagadnień szczegółowych. |
Pełny opis: |
Profil ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Dziedzina i dyscyplina nauk: nauki humanistyczne Rok studiów/semestr: I-III rok studiów stacjonarnych trzeciego stopnia Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 5 x 5 godz. konwersatoriów z elementami warsztatów (sem. I-V) Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów Punkty ECTS, bilans nakladu pracy studenta: 5 ECTS (5 x 1 ECTS) udział w zajęciach: 25 h przygotowanie do zajęć (lektury): 50 h przygotowanie prezentacji: 20 h przygotowanie konspektu: 15 h przygotowanie do zaliczenia: 15 h RAZEM: 125 h |
Literatura: |
Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej: M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne: jak je prowadzić, by…, Gdańsk 2008. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny pod red. M/. Wójcickiej, Warszawa 2001. |
Efekty uczenia się: |
Doktorant, który zaliczył przedmiot: 1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi (SD_W04); sposób weryfikacji: pisemne zaliczenie; 2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać (SD_W04, SD_U07); sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie; 3. zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych celów kształcenia (SD_W03, SD_W04); sposób weryfikacji: konspekt, pisemne zaliczenie; 4. potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć (SD_U01, SD_U04); sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja; 5. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego (SD_U01, SD_U07); sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach; 6. ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia (SD_K01); sposób weryfikacji: dyskusje na zajęciach. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie każdego 5-godz. przedmiotu na podstawie aktywności, prezentacji i/lub pisemnego testu (szczegółowe wymagania określa prowadzący) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.