Komunikowanie się w dyskursie akademickim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-DS3-2KDA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie się w dyskursie akademickim |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: |
3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Przedmiot do wyboru w obowiązkowym module: Metodyka pracy nauczyciela akademickiego. Głównym celem modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego. |
Skrócony opis: |
Zagadnienia poruszane na zajęciach: 1. Istota dyskursu akademickiego 2. Specyfika pracy z ludźmi dorosłymi 3. Style komunikowania się 4. Czynniki dobrej komunikacji 5. Bariery komunikacyjne |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: studia doktoranckie (I-V semestr) Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 5 godzin konwersatorium Metody dydaktyczne: metoda heurystyczna, dyskusje, ćwiczenia praktyczne, studium przypadku, prezentacje Punkty ECTS: 1 pkt Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach: 0,2 ECTS przygotowanie do zajęć (lektury): 0,4 ECTS przygotowanie prezentacji/referatu 0,2 ECTS przygotowanie do zaliczenia: 0,2 ECTS RAZEM: 1 ECTS ŁĄCZNIE 25 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (5 godz.; 0,2 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (5 godz.; 0.2 ECTS) |
Literatura: |
o M. S. Knowles, E. F. Holton III, R. A. Swansona, Edukacja dorosłych, Warszawa: PWN, 2009. o M. Kostera, Agnieszka Rosiak, Nauczyciel akademicki: zajęcia dydaktyczne : jak je prowadzić, by... , Gdańsk 2008. o Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym. Słownik tematyczny pod red. M. Wójcickiej, Warszawa 2001. o A. Nowakowska-Krystman, M. Piotrowska-Trybull, T. Majewski, Motywowanie studentów – jak poprawić skuteczność nauczycieli i uczelni, Akademia Obrony Narodowej, 2008 o Rozmus A. (red.): Wykładowca doskonały. Podręcznik nauczyciela akademickiego. Warszawa 2010. |
Efekty uczenia się: |
Doktorant, który zaliczył przedmiot: 1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi (SD_W04); sposób weryfikacji: pisemne zaliczenie; 2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać (SD_W04, SD_U07); sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie; 3. potrafi wyszukać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć (SD_U01, SD_U04); sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja; 4. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu (SD_U01, SD_U07); sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie aktywności, prezentacji/ referatu i pisemnego testu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.