Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauczanie e-learningowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-DS3-2NEL
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauczanie e-learningowe
Jednostka: Studia doktoranckie
Grupy: 3L stac/niestac studia III stopnia -przedmioty obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat zadań nauczyciela akademickiego w organizacji i realizacji kształcenia, umiejętności dydaktyczne niezbędne w pracy akademickiej, jak również kształtowanie prawidłowych postaw wobec zawodu nauczyciela akademickiego, jego ról społecznych oraz wychowawczych. Doktorant wybiera z modułu „Metodyka pracy nauczyciela akademickiego” pięć zagadnień szczegółowych.

profil studiów: ogólnoakademicki,

forma studiów: niestacjonarne,

rodzaj przedmiotu: obowiązkowy,

dziedzina i dyscyplina: nauki humanistyczne, językoznawstwo,

rok studiów: II, semestr: II,

liczba godzin dydaktycznych: 5h konwersatoriów z elementami warsztatów

metody dydaktyczne: dyskusje z elementami warsztatów.

punkty ECTS (Metodyka pracy nauczyciela akademickiego): 5 ECTS (5 x 1 ECTS)

udział w zajęciach: 25 h

przygotowanie do zajęć (lektury): 50 h

przygotowanie prezentacji: 20 h

przygotowanie konspektu: 15 h

przygotowanie do zaliczenia: 15 h

RAZEM: 125 h

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h (1 ECTS)

Literatura:

1. I. Mokwa-Tarnowska, 2015. E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej.

2. E. Gajek, 2009. E-learning w edukacji, (w:) E-learning wyzwaniem dla bibliotek, red. B. Boryczka, Warszawa, s. 8-21.

3. A. Landowska, 2014. Proces wytwarzania e-kursu: Studium przypadku. „EduAkcja. Magazyn edukacji elektronicznej”, nr 1(7)/2014, s. 49-67.

4. A. Czura, 2013. Plurimobil – materiały dydaktyczne wspomagające mobilność w szkolnictwie zawodowym, „Neofilolog”, nr 41/2, s. 113-125.

5. M. Karolczuk, 2016. Wykorzystanie e-learningu w kształceniu studentów – przyszłych nauczycieli języków obcych, „Studia Neofilologiczne”, nr 12

Efekty uczenia się:

Doktorant, który zaliczył przedmiot:

1. zna podstawowe zasady skutecznej pracy dydaktycznej z ludźmi dorosłymi; sposób weryfikacji: udział w dykusji / pisemne zaliczenie;

2. zna zasady sprawnego komunikowania się w procesie edukacyjnym i umie je wykorzystać

sposób weryfikacji: prezentacja, pisemne zaliczenie, udział w dyskusji;

3. zna zasady doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych i sposobu oceny osiągnięć odpowiednio do zakładanych celów kształcenia sposób weryfikacji: konspekt, pisemne zaliczenie, praca projektowa;

4. potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące tematyki zajęć;

sposób weryfikacji: aktywność na zajęciach, prezentacja, praca projektowa;

5. potrafi zastosować poznaną wiedzę do rozwiązania lub zanalizowania problemu dydaktycznego;

sposób weryfikacji: konspekt, dyskusje na zajęciach, praca projektowa;

6. ma świadomość konieczności uczenia się przez całe życie, roli samokształcenia

sposób weryfikacji: dyskusje na zajęciach.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne: dyskusje (na podstawie literatury, materiałów przygotowanych przez prowadzącego i uczestników zajęć) z elementami warsztatów.

Zaliczenie przedmiotu „Nauczanie e-learningowe” na podstawie aktywności na zajęciach i wykonanej pracy projektowej – opracowanie modułu zajęć online.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)