Zarys literatury francuskiej i frankofońskiej XIX-XXI w.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-FA1-2ZLFF |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Zarys literatury francuskiej i frankofońskiej XIX-XXI w. |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zajęcia mają służyć wzbogaceniu wiedzy studentów z zakresu historii literatury francuskiej i frankofońskiej w okresie XIX-XXI wiek. Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami charakteryzującymi francuskojęzyczną literaturę tego okresu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia służą: - zapoznaniu studentów z periodyzacją literatury francuskiej i frankofońskiej; - zapoznaniu studentów z kluczowymi zjawiskami estetycznymi w perspektywie chronologicznej; - przygotowaniu studentów do samodzielnej pracy z tekstem literackim. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki. Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, MK_5: blok literaturoznawczy i kulturoznawczy. Dziedzina i dyscyplina nauki: filologia, specjalność : język francuski z angielskim - profil tłumaczeniowy. Rok studiów/semestr: II rok, 3 semestr. Wymagania wstępne: znajomość francuskiego na poziomie A1-A2 . Liczba godzin dydaktycznych: 30 godzin wykładu, 30 godzin ćwiczeń. Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacje multimedialne, ćwiczenia, konsultacje. Punkty ECTS: 6. Bilans nakłady pracy studenta: 30 godzin uczestniczenie w wykładach, 30 godzin uczestniczenia w ćwiczeniach, 30 godzin dokończenie i opracowanie materiału w domu, 30 godzin lektury, 15 godzin przygotowanie do kolokwium, 10 godzin konsultacje, 5 godzin zaliczenie; razem: 150. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 75 godzin / 3 pkt ECTS; o charakterze praktycznym: 75 godzin / 3 pkt. |
Literatura: |
- Pierre Brunel, Histoire de la littérature française. XIXe et XX siècle, Bordas. - Lagarde et Michard, XIXe siècle, Bordas. - Lagarde et Michard, XXe siècle, Bordas. |
Efekty uczenia się: |
Student/ka: - ma uporządkowaną wiedzę o historii literatury i kultury francuskiego obszaru językowego; - ma uporządkowaną wiedzę na temat głównych kierunków literackich i artystycznych XIX-XXI wieku, autorów tworzących w tym okresie i ich dzieł, uwarunkowań historyczno-społecznych; - ma podstawową wiedzę na temat związku nauk filologicznych z innymi dyscyplinami, które służą poszerzaniu wiedzy filologicznej; - ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i wydarzeniach współczesnego życia kulturalnego; - posługuje się pojęciami i paradygmatami badawczymi z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa; - potrafi podjąć partnerski dialog z przedstawicielami odmiennych światopoglądów i postaw, różnych środowisk i kręgów kulturowych; - posiada kompetencje społeczne i osobowe takie jak: kreatywność, otwartość na odmienność kulturową, umiejętności określenia własnych zainteresowań, umiejętność samooceny, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów; - świadomie kształtuje i pielęgnuje własne upodobania kulturalne, korzystając z różnych form życia kulturalnego i różnych mediów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: - obecność na zajęciach (dozwolone są 3 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze); - egzamin końcowy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.