PNJF. Pisanie akademickie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-FP1-3PEE |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | PNJF. Pisanie akademickie |
Jednostka: | Instytut Neofilologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności mówienia, pisania i rozumienia (tekstu pisanego i dźwiękowego) w języku francuskim(poziom B2/C1). Proponowanie ćwiczeń leksykalno-stylistycznych zmierzających do wzbogacenia słownictwa i struktur gramatycznych. Studentka/student powinna/powinien w jasny sposób prezentować swój punkt widzenia podczas organizowanych dyskusji (argumentacja), a także na piśmie (tekst argumentacyjny), wykazując się przy tym umiejętnością skonstruowania części wstępnej, rozwinięcia i konkluzji. Doskonalenie sprawności pisania różnych typów tekstów typu akademickiego (synteza (informacji pochodzących z dwóch tekstów), dysertacja).Umiejętności studentki/studenta powinny odpowiadać poziomowi C1. |
Pełny opis: |
Profil: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Status przedmiotu – obowiązkowy, MK_1: Praktyczna nauka języka francuskiego Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo, językoznawstwo stosowane Rok studiów /semestr: III rok, V-VI semestr Kod przedmiotu: 0400-FP1-3PEE Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Umiejętności zdobyte w czasie dwóch pierwszych lat nauki na zajęciach PNJF 1 i PNJF 2 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 180 godz. (ćwiczenia) Metody dydaktyczne: ćwiczenia stylistyczne, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, redagowanie tekstów, korekta współuczestnicząca, autokorekta. Punkty ECTS: 13 Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy związany z zajęciami praktycznymi: 390 godz., 13 ECTS |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna zasady redagowania syntezy i dysertacji (tekstu argumentacyjnego) - K_W09, K_W10, K_W11 2.Student zna różnorodne style wypowiedzi i rejestry języka - K_W13 3. Student potrafi zredagować syntezę i dysertację - K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U13 4.Student potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi ustne i pisemne - K_U0, K_U06, K_U08 5. Student potrafi zastosować właściwy styl i rejestr wypowiedzi dla danego typu tekstu - K_U08, K_U11, K_U12 6.Student potrafi dobrać właściwy zestaw argumentów do danego tematu wypowiedzi - K_U07, K_U13 7.Student potrafi dokonać analizy dokumentu pisanego lub wypowiedzi ustnej, także obejmujących słownictwo specjalistyczne - K_U06 8.Student potrafi zabrać głos w debacie na tematy z życia społecznego, politycznego, kulturalnego, popularnonaukowe - K_U07, K_U08, K_U09, K_U12, K_U13 9.Student potrafi współpracować w grupie i kierować pracą zespołu - K_K02 10.Student rozumie wagę i wartość różnorodności kulturowej, światopoglądowej, ze względu na wiek, pochodzenie, orientację psychoseksualną itd. oraz znaczenie dyskusji na tematy różnorodności - K_K03, K_K07, K_K08. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma zaliczenia przedmiotu: egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.