Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-KS1-1PMA
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy marketingu
Jednostka: Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019)
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe specjalnościowe
specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Student powinien posiadać ogólną wiedzę (na poziomie szkoły średniej) o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, o rynku i gospodarce.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem wykładu jest dostarczenie słuchaczom wiedzy o podstawowych terminach, pojęciach, działaniach i procesach marketingowych. Zostaną omówione zagadnienia dotyczące klienta i podejmowania przez niego decyzji zakupowych, zagadnienia dotyczące strategii konkurowania oraz przeprowadzona zostanie analiza elementów marketingu-mix.

Pełny opis:

Profil studiów Ogólnoakademicki

Forma studiów Stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, Moduł 4 - przedmioty specjalnościowe - reklama i public relations,

Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk ekonomicznych, nauki o zarządzaniu

Rok studiów/semestr 1 rok I stopnia, 2 semestr

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) - Brak wymagań wstępnych

Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 30 godz. wykładu

Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu - Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

Punkty ECTS 2 ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w wykładach – 30 godz.

Studia literaturowe – 3 godz.

Konsultacje –5 godz.

Przygotowanie do zaliczenia – 12 godz.

Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin Punkty ECTS

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 35godz. 1,4 ECTS

o charakterze praktycznym -

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. G.Armstrong, P.Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2015,

2. E.Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2012

Literatura uzupełniająca:

1. Mruk H., Marketing. Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2012.

2. Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu, Difin, Warszawa 2009.

Efekty uczenia się:

1PMA_W01 - ma podstawową wiedzę na temat działalności marketingowej przedsiębiorstwa oraz zasad, reguł i technik wykorzystywanych w jej ramach w organizacji (K_W07)

1PMA_W02 - ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą instrumentów mixu marketingowego (K_W09)

Metody i kryteria oceniania:

Cykl wykładów kończy się zaliczeniem pisemnym i ustnym.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)