Psychologia w badaniach marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-KS1-2PBM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia w badaniach marketingowych |
Jednostka: | Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Studenci są zaznajamiani z psychologicznymi aspektami badań marketingowych. Celem zajęć jest prezentacja celu, przedmiotu oraz rodzajów badań, a także szczegółowe omówienie kwestii metodologicznych (badania ilościowe i jakościowe). |
Pełny opis: |
Profil studiów ogólnoakademicki Forma studiów stacjonarne Rodzaj przedmiotu status przedmiotu – obowiązkowy, Moduł 4, przedmioty specjalnościowe- Reklama i public relations Dziedzina i dyscyplina nauki Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina - psychologia Rok studiów/semestr rok drugi, semestr pierwszy Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład 15 godzin Metody dydaktyczne wykład Punkty ECTS 1 Bilans nakładu pracy studenta Udział w wykładach: 15 godz. Przygotowanie do egzaminu i obecność na nim: 15 godz. (odpowiada 1pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 20 godz. (odpowiada 0,8 pkt ECTS) - o charakterze praktycznym – 20h (odpowiada 0,8 pkt ECTS) |
Literatura: |
Doliński, D. (2007). Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: GWP. Falkowski, A. (2003). Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama. Gdańsk: GWP. Falkowski, A. , Tyszka, T. (2001). Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańsk: GWP Kaczmarczyk, S. (2011). Badania marketingowe. Podstawy metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo PWE. Maison, D., Noga – Bogomilski, A. (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Maison, D. (2010). Jakościowe metody badan marketingowych. Warszawa: Wydawnictwo PWN. Wierzchoń, M., Orzechowski, J. (2010). Nowe Trendy w Reklamie. Warszawa: Academica |
Efekty uczenia się: |
1. Student zna i rozumie na poziomie podstawowym rolę refleksji kulturoznawczej w rozumieniu procesów zachodzących w kształtowaniu kultury w reklamie i marketingu ( K_W02) 2. Student zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze (K_W10) 3. Student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury funkcjonujących w sferze ekonomicznej (K_W015) 4. Student samodzielnie zdobywa wiedzę i umiejętności badawcze na poziomie podstawowym (K_U02) 5. Student potrafi zidentyfikować etapy konieczne do przeprowadzenia badania marketingowego. Posiada teoretyczne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań marketingowych (K_U04) 6. Student posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia (K_U11) 7. Student zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego (K_K01) 5. Student samodzielnie formułuje propozycje rozwiązania problemów marketingowych na podstawie ich twórczej analizy (K_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny, testowy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.