Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium warsztatowe - reklama

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-KS1-2SWR
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium warsztatowe - reklama
Jednostka: Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019)
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Poznanie metod projektowych i źródeł inspiracji w procesie tworzenia produktu i przekazu reklamowego.

Pełny opis:

Profil: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł 4

Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo

II rok studiów pierwszego stopnia/ semestr III

Wymagania wstępne: Teoria i historia reklamy, Komunikacja kulturowa

30 godzin laboratorium

Metody dydaktyczne: Warsztaty grupowe, projekty

2 punkty ECTS

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w laboratorium – 30 h

Udział w konsultacjach - 5 h

Przygotowanie do ćwiczeń – 10 h

Realizacja zadań projektowych - 15 h

Razem: 60 h

Odpowiada 2 pkt ECTS

Nakład pracy studenta związany z zajęciami :

Liczba godzin wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 40 h - 1,3 pkt ECTS

o charakterze praktycznym: 45 h - 1,6 pkt ECTS

Literatura:

Podstawowa:

Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, wydawca: d2d.pl, wydanie 3 poprawione, Kraków 2010

Evamy M.: Logo. Przewodnik dla projektantów, PWN, Warszawa 2008.

Healey M.: Czym jest branding, ABE, Warszawa 2008.

Quentin Newark: Design i grafika dzisiaj, Warszawa 2006.

Uzupełniająca:

Charlotte & Peter Fiell: Projektowanie graficzne w XXI wieku. Taschen, 2005

Jenny Sullivan: Brochures: Making a strong impression. 85 Strategies for Message-Driven Design. Rockport, 2007

Przemek Dębowski, Jacek Mrowczyk: Widzieć/Wiedzieć.

Karakter, Kraków, 2011

Claire Dalquie: Young European graphic designers. Daab, 2007

Charlotte and Peter Fiell: Graphic design for the 21 st century. Taschen, 2003

Kurs tworzenia storyboardów. Giuseppe Cristiano,Wydawnictwo A.B.E, Warszawa 2008.

Obrazy I Rzeczy /Film między mediami, Andrzej Gwóźdź, Uniwersitas 2007

Efekty uczenia się:

K_W09 Ma uporządkowaną znajomość i rozumie główne kierunki

w obrębie nauk o kulturze:

1) antropologia kultury

2) teoria kultury i teoria poszczególnych dyscyplin sztuki

3)historia kultury i historia poszczególnych dyscyplin sztuki

4) nauka o języku i literaturze

5) nauka o mediach

6) nauka o komunikacji

K_W10 Zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń

we współczesnej kulturze.

K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować

i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów

i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.).

K_U04Posiada podstawowe umiejętności związane z formułowaniem

i analizą problemów badawczych, doborem metod i narzędzi, opracowaniem i prezentacją wyników pracy.

K_U07 Potrafi rozpoznać różne wytwory kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych.

K_U12 Posiada umiejętność stworzenia i prezentacji prostych opracowań krytycznych oraz wytworów własnej pracy (artystycznej, naukowej) w różnych formach i różnych mediach

K_U18 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować

i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych.

K_K01 Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się

i rozwoju zawodowego.

K_K02 Na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania.

K_K04 Organizuje pracę własną i pracę zespołową, ma kompetencje do pracy w zespole.

Metody i kryteria oceniania:

Realizacja projektu, ocena prezentacji opracowań badawczych – grupowych

Ocena projektu indywidualnego

Ocena grupowej pracy semestralnej

6 godzin nieobecności kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu.

Zaliczenie na ocenę.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)