Seminarium warsztatowe - reklama
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-KS1-2SWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium warsztatowe - reklama |
Jednostka: | Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Poznanie metod projektowych i źródeł inspiracji w procesie tworzenia produktu i przekazu reklamowego. |
Pełny opis: |
Profil: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł 4 Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo II rok studiów pierwszego stopnia/ semestr III Wymagania wstępne: Teoria i historia reklamy, Komunikacja kulturowa 30 godzin laboratorium Metody dydaktyczne: Warsztaty grupowe, projekty 2 punkty ECTS Bilans nakładu pracy studenta: Udział w laboratorium – 30 h Udział w konsultacjach - 5 h Przygotowanie do ćwiczeń – 10 h Realizacja zadań projektowych - 15 h Razem: 60 h Odpowiada 2 pkt ECTS Nakład pracy studenta związany z zajęciami : Liczba godzin wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 40 h - 1,3 pkt ECTS o charakterze praktycznym: 45 h - 1,6 pkt ECTS |
Literatura: |
Podstawowa: Adrian Frutiger, Człowiek i jego znaki, wydawca: d2d.pl, wydanie 3 poprawione, Kraków 2010 Evamy M.: Logo. Przewodnik dla projektantów, PWN, Warszawa 2008. Healey M.: Czym jest branding, ABE, Warszawa 2008. Quentin Newark: Design i grafika dzisiaj, Warszawa 2006. Uzupełniająca: Charlotte & Peter Fiell: Projektowanie graficzne w XXI wieku. Taschen, 2005 Jenny Sullivan: Brochures: Making a strong impression. 85 Strategies for Message-Driven Design. Rockport, 2007 Przemek Dębowski, Jacek Mrowczyk: Widzieć/Wiedzieć. Karakter, Kraków, 2011 Claire Dalquie: Young European graphic designers. Daab, 2007 Charlotte and Peter Fiell: Graphic design for the 21 st century. Taschen, 2003 Kurs tworzenia storyboardów. Giuseppe Cristiano,Wydawnictwo A.B.E, Warszawa 2008. Obrazy I Rzeczy /Film między mediami, Andrzej Gwóźdź, Uniwersitas 2007 |
Efekty uczenia się: |
K_W09 Ma uporządkowaną znajomość i rozumie główne kierunki w obrębie nauk o kulturze: 1) antropologia kultury 2) teoria kultury i teoria poszczególnych dyscyplin sztuki 3)historia kultury i historia poszczególnych dyscyplin sztuki 4) nauka o języku i literaturze 5) nauka o mediach 6) nauka o komunikacji K_W10 Zna i rozumie główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze. K_U01 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych sposobów i źródeł (pisanych, ikonicznych, elektronicznych etc.). K_U04Posiada podstawowe umiejętności związane z formułowaniem i analizą problemów badawczych, doborem metod i narzędzi, opracowaniem i prezentacją wyników pracy. K_U07 Potrafi rozpoznać różne wytwory kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich oddziaływania społecznego i miejsca w procesach kulturowych. K_U12 Posiada umiejętność stworzenia i prezentacji prostych opracowań krytycznych oraz wytworów własnej pracy (artystycznej, naukowej) w różnych formach i różnych mediach K_U18 Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem technologii multimedialnych. K_K01 Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego. K_K02 Na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania. K_K04 Organizuje pracę własną i pracę zespołową, ma kompetencje do pracy w zespole. |
Metody i kryteria oceniania: |
Realizacja projektu, ocena prezentacji opracowań badawczych – grupowych Ocena projektu indywidualnego Ocena grupowej pracy semestralnej 6 godzin nieobecności kwalifikuje do niezaliczenia przedmiotu. Zaliczenie na ocenę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.