Formy animacji kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-KS1-3FKL |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Formy animacji kultury |
Jednostka: | Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019) |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawową wiedzą związaną z Animacją Kultury a także samodzielna realizacja projektu kulturalnego w oparciu o wiedzę zdobytą w trakcie zajęć. |
Skrócony opis: |
Podczas ćwiczeń nacisk zostanie położony na praktyczne aspekty animacji kultury. Pierwsze zajęcia maja charakter bardziej teoretyczny. To na nich student zapoznaje się z tym jakie relacje występują pomiędzy animacją kultury: community arts, antropologią, edukacją, sztuką, zmianą, społeczeństwem obywatelskim, kulturą czynną, animatorem. Druga część zajęć ma charakter bardziej praktyczny. Omawiane są poszczególne projekty animacyjne w kontekście sztuki, edukacji czy nowych mediów. Następnie studenci sami tworzą scenariusz projektu kulturalnego, realizują go by na ostatnich zajęciach poddać go ocenie i krytycznym uwagom. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne. Rodzaj przedmiotu: Przedmiot obowiązkowy, Moduł 3 Przedmioty Kulturoznawcze Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk humanistycznych, kulturoznawstwo Rok studiów/semestr: Rok III, semestr V Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń Metody dydaktyczne: wykład z wykorzystaniem prezentacji wizualnych, dyskusja, warsztat. Punkty ECTS: 3. Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach - 30 godzin przygotowanie do zajęć - 20 godzin realizacja projektu - 30 godzin udział w konsultacjach - 10 godzin Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta/studentki związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 40 godzin - 1,6 punktu ECTS - o charakterze praktycznym - 60 godzin - 2 punkty ECTS |
Literatura: |
1. Milena Dragicevic- Sesic, Branimir Stojkovic, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing. 2. http://www.ikp.uw.edu.pl/animacja/index.php?s=publikacje 3. pod red. W. Burszta, B. Fatyga, Kultura miejska w Polsce z perspektywy interdyscyplinarnych badań jakościowych 4. Jerzy Szmagalski, Przewodzenie małym grupom 5. Podręcznik liderki animacji kultury 6. Dla – animacja kultury metody/działania/inspiracji. 7.Towarzystwo inicjatyw twórczych ę, Warszawa 2005 8. Projekty kulturalne krok po kroku, Urząd Komitetu integracji europejskiej. 9. pod red. T. Rakowski, Etnografia/Animacja/Sztuka. Nierozpoznane wymiary rozwoju kulturalnego, NCK 2016 10. Teraz ! Animacja Kultury, Stowarzyszenie Katedra Kultury. |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza studentek i studentów Zna i rozumie na poziomie podstawowym rolę refleksji kulturoznawczej w rozumieniu procesów zachodzących w kulturze (K_W02) 2. Umiejętności potrafi rozpoznać różne wytwory kultury oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem wybranych metod w celu określenia ich znaczeń (K_0U6) 3. Kompetencje społeczne organizuje pracę własną i pracę zespołową, ma kompetencje do pracy w zespole (K_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Na końcową ocenę składają się obecność na zajęciach, aktywność i przygotowanie projektu kulturalnego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.