Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-MS9-T1MET
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania języka angielskiego
Jednostka: Wydział Filologiczny. (do 30.09.2019)
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

nadobowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość języka angielskiego na poziomie co najmniej B2

Skrócony opis:

Pierwszym celem przedmiotu jest powtórzenie i utrwalanie wiadomości z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego zdobytych w

trakcie studiów licencjackich.

Drugim celem przedmiotu jest rozszerzeni wiadomości i wiedzy studentów z zakresu nauczania języka specjalistycznego, edukacji

dwujęzycznej i nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie językowej.

Literatura:

Judith Kormos, Anne Margaret Smith. Teaching Languages to Students with Specific Learning Differences. Multilingual Matters.

Marie Delaney. Special Educational Needs. Oxford University Press.

Basturkmen, H. 2010. Developing courses in English for specific purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Harmer, J. 2012. Teacher Knowledge. Core Concepts In English Language Teaching. Harlow: Pearson.

Harmer, J. 2015. The Practice of English Language Teaching (With DVD). Pearson Education ESL.

Nunan, D. (ed.). 2003. Practical English Language Teaching. New York: McGraw-Hill.

Pinter Dr, A. 2017. Teaching Young Language Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards, J.C. 2015. Key Issues in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Shin, J.K and Crandall, J. 2013. Teaching Young Learners English. From Theory to Practice. Heinle ELT.

Thornbury, S. 2017. The New A-Z of ELT. A Dictionary of Terms and Concepts. London: Macmillan Education.

Metody i kryteria oceniania:

praca indywidualna na zajęciach

praca w grupie na zajęciach

aktywność na zajęciach

projekty indywidualne i grupowe

Studenci są zobowiązani do oddawania projektów w terminach wyznaczonych przez wykładowcę.

Każdy projekt i zadanie do wykonania będzie miał indywidualnie ustalane kryteria zaliczania, które będą wyjaśnione studentom przed

rozpoczęciem pracy.

Dozwolone są dwie nieobecności na zajęciach. Każdą kolejną nieobecność trzeba odrobić.

Student, który opuścił więcej niż połowę zajęć (bez ważnej przyczyny) nie może podejść do zaliczenia przedmiotu.

Studenci będą zobowiązani do czytania w domu tekstów wyznaczonych przez wykładowcę. Brak przygotowania do zajęć może znacząco

wpłynąć na obniżenie oceny końcowej z przedmiotu.

Aktywność na zajęciach może podnieść ocenę końcową.

Student, którym opuścił więcej niż połowę zajęć (bez ważnej przyczyny) nie może podejść do zaliczenia przedmiotu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)