Animacja medialna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-PS1-3AM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Animacja medialna |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem ćwiczeń jest przedstawienie podstawowych problemów teorii i praktyki animacji kultury w mediach oraz upowszechniania i promowania kultury. |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć omawia się pojęcie animacja medialna we współczesnym kontekście życia społecznego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, literaturoznawstwo Rok studiów/semestr: 2019/2020, semestr letni Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych zasad poruszania się w intrenecie, znajomość mediów społecznościowych. Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenie zajęć: 15, zajęcia warsztatowe połączone z prezentacją. Metody dydaktyczne: dyskusja, wykład, projekt. Punkty ECTS: 1 Bilans nakładu pracy studenta: udział w ćwiczeniach: 15h; przygotowanie do zajęć: 15h; konsultacje - 3 h Razem: 33 h Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 7 godz. (0.5 ECTS), zajęcia praktyczne 8 godz. (1 ECTS) |
Literatura: |
Wykaz literatury podstawowej: M. Dragićević-Šešić, B. Stojković, Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Warszawa 2010. Dylematy animacji kulturalnej, red. J. Gajda, W. Żardecki, Lublin 2001. J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1999. D. Ilczuk, Polityka w społeczeństwie obywatelskim, Kraków 2002. J. Kargul, Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Toruń 1998. Konsumpcja – istotny wymiar globalizacji kulturowej, red. A. Jawłowska i M. Kempny, Warszawa 2005. A. Niemczyk, Marketing w sferze kultury: wybrane problemy, Kraków 2007. M. Sobocińska, Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Warszawa 2008. Wykaz literatury uzupełniającej: Animacja kultury, red. G. Godlewski, I. Kurz, A. Mencwel, M. Wójtowski, Warszawa 2002. Z. Bauman, Konsumowanie życia, Kraków 2009. D. Ilczuk, Sektor nonprofit w kulturze, Warszawa 1995. Upowszechnianie kultury – wyzwaniem dla edukacji kulturalnej, red. K. Olbrycht, E. Konieczna, J. Skutnik, Toruń 2008. |
Efekty uczenia się: |
KA6_WG3 KA6_UWO1 KA6_KKO2 KA6_KOR1 KA6_KR1 KA6_KKOR |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: projekty, prezentacja, ocena aktywności w trakcie zajęć, ocena efektów pracy zespołowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.