Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie etap 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-PS2-1SEMM2
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie etap 1
Jednostka: Instytut Filologii Polskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnouniwersytecki, studia stacjonarne drugiego stopnia, seminarium, przedmiot obowiązkowy; dziedzina nauk humanistycznych, literaturoznawstwo; 1 rok studiów, semestr zimowy, letni; wymagania wstępne: usystematyzowana wiedza literaturoznawcza; 60 godz. seminarium - 1 etap; metody dydaktyczne: konwersatorium, elementy wykładu, praca samodzielna studenta, konsultacje merytoryczne i formalne; punkty ECTS: 8

Bilans nakładu pracy studenta:

udział w seminariach- 60 godz.

udział w konsultacjach- 30 godz.

lektura opracowań, pisanie pracy – 60 godz.

Wskaźniki ilościowe:

Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 90 godz. 5 ECTS

inne: pisanie pracy magisterskiej, lektura opracowań: 60 godz. 3 ECTS

o charakterze praktycznym: 3 ECTS

Literatura:

Literatura podstawowa

Cieślikowski J., Literatura osobna, Wrocław 1985.

Frycie S., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1970, Warszawa 1978.

Kaniowska-Lewańska I., Literatura dla dzieci i młodzieży do roku 1864, Warszawa 1973.

Kuliczkowska K., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864-1914. Zarys rozwoju. Materiały, wyd. 2, Warszawa 1965.

Po potopie. Dziecko, książka i biblioteka w XXI wieku. Diagnozy i postulaty, Warszawa 2008.

Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, pod red. B. Tylickiej i G. Leszczyńskiego, Wrocław 2002.

Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej (tematy-gatunki-konteksty), Wrocław 2000.

Wykaz literatury uzupełniającej

Dunin J., Książeczki dla grzecznych i niegrzecznych dzieci. Z dziejów polskich publikacji dla najmłodszych, Wrocław 1991.

Eco U., Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią, tł. J. Ugniewska, Warszawa 1996.

Ługowska, Bajka w literaturze dziecięcej, Warszawa 1988.

Papuzińska J., Inicjacje literackie: problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, Warszawa 1988.

Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992.

Zając M., Promocja książki dziecięcej, Warszawa 2000.

Efekty uczenia się:

Efekty kierunkowe: K_W01, K_W02,

K_W03, K_W08,

K_W11, K_W12

K_U01, K_U02, K_U03,

K_U04, K_U05, K_U06,

K_U07, K_U08, K_U09

K_K02, K_K03

Efekty przedmiotowe:

Wiedza

Student zna zasady, metody, narzędzia interpretacji komunikatów językowych, tekstów artystycznych i naukowych oraz zjawisk kultury.

Opisuje budowę, sposób istnienia i funkcjonowania dzieła literackiego.

Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych, a zwłaszcza historii i teorii literatury.

Umiejętności

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się uwagami nauczyciela.

Posiada umiejętność argumentowania, wnioskowania i sformułowania dłuższej wypowiedzi pisemnej sproblematyzowanej interpretacyjnie z wykorzystaniem różnych źródeł i ujęć teoretycznych.

Kompetencje społeczne

Jest otwarty na zgłębianie wiedzy i uczenie się przez całe życie

Przestrzega podstawowych zasad prawa autorskiego i etyki badawczej

Metody i kryteria oceniania:

Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby

weryfikacji: ocena fragmentów pracy magisterskiej

aktywność na zajęciach, systematyczność pracy

stopień zaangażowania w zbieranie materiałów

i pisanie pracy, udział w dyskusjach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)