Seminarium magisterskie etap 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-PS2-1SEMM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie etap 1 |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnouniwersytecki, studia stacjonarne drugiego stopnia, seminarium, przedmiot obowiązkowy; dziedzina nauk humanistycznych, literaturoznawstwo; 1 rok studiów, semestr zimowy, letni; wymagania wstępne: usystematyzowana wiedza literaturoznawcza; 60 godz. seminarium - 1 etap; metody dydaktyczne: konwersatorium, elementy wykładu, praca samodzielna studenta, konsultacje merytoryczne i formalne; punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminariach- 60 godz. udział w konsultacjach- 30 godz. lektura opracowań, pisanie pracy – 60 godz. Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 90 godz. 5 ECTS inne: pisanie pracy magisterskiej, lektura opracowań: 60 godz. 3 ECTS o charakterze praktycznym: 3 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa Cieślikowski J., Literatura osobna, Wrocław 1985. Frycie S., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1970, Warszawa 1978. Kaniowska-Lewańska I., Literatura dla dzieci i młodzieży do roku 1864, Warszawa 1973. Kuliczkowska K., Literatura dla dzieci i młodzieży w latach 1864-1914. Zarys rozwoju. Materiały, wyd. 2, Warszawa 1965. Po potopie. Dziecko, książka i biblioteka w XXI wieku. Diagnozy i postulaty, Warszawa 2008. Słownik literatury dziecięcej i młodzieżowej, pod red. B. Tylickiej i G. Leszczyńskiego, Wrocław 2002. Waksmund R., Od literatury dla dzieci do literatury dziecięcej (tematy-gatunki-konteksty), Wrocław 2000. Wykaz literatury uzupełniającej Dunin J., Książeczki dla grzecznych i niegrzecznych dzieci. Z dziejów polskich publikacji dla najmłodszych, Wrocław 1991. Eco U., Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: między retoryką a ideologią, tł. J. Ugniewska, Warszawa 1996. Ługowska, Bajka w literaturze dziecięcej, Warszawa 1988. Papuzińska J., Inicjacje literackie: problemy pierwszych kontaktów dziecka z książką, Warszawa 1988. Papuzińska J., Książki, dzieci, biblioteka: z zagadnień upowszechnia czytelnictwa i książki dziecięcej, Warszawa 1992. Zając M., Promocja książki dziecięcej, Warszawa 2000. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kierunkowe: K_W01, K_W02, K_W03, K_W08, K_W11, K_W12 K_U01, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U06, K_U07, K_U08, K_U09 K_K02, K_K03 Efekty przedmiotowe: Wiedza Student zna zasady, metody, narzędzia interpretacji komunikatów językowych, tekstów artystycznych i naukowych oraz zjawisk kultury. Opisuje budowę, sposób istnienia i funkcjonowania dzieła literackiego. Posługuje się podstawową terminologią nauk humanistycznych, a zwłaszcza historii i teorii literatury. Umiejętności Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się uwagami nauczyciela. Posiada umiejętność argumentowania, wnioskowania i sformułowania dłuższej wypowiedzi pisemnej sproblematyzowanej interpretacyjnie z wykorzystaniem różnych źródeł i ujęć teoretycznych. Kompetencje społeczne Jest otwarty na zgłębianie wiedzy i uczenie się przez całe życie Przestrzega podstawowych zasad prawa autorskiego i etyki badawczej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: ocena fragmentów pracy magisterskiej aktywność na zajęciach, systematyczność pracy stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.