Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja w nowych mediach

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0400-PS2-2PNM
Kod Erasmus / ISCED: 09.001 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja w nowych mediach
Jednostka: Instytut Filologii Polskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Student powinien dysponować ogólną wiedzą na temat zmian kulturowych wywołanych cyfryzacją, mieć ogólną wiedzę na temat Internetu, powinien umieć wyszukiwać informacje w sieci oraz poddawać je analizie.

Tryb prowadzenia przedmiotu:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest rozwijanie świadomości co do wpływu cyfryzacji na sposób funkcjonowania literatury, zmianę relacji między wydawcą a pisarzem, pisarzem a dziełem, dziełem a czytelnikiem, pisarzem a czytelnikiem oraz zapoznanie studentów z ogólną wiedzą na temat narzędzi marketingowych używanych w promocji literatury, w tym zwłaszcza promocji w sieci.

Pełny opis:

Podczas zajęć student zapozna się z:

zagadnieniem wpływu cyfryzacji na sposób funkcjonowania pisarzy i literatury,

z narzędziami marketinkowymi wykorzystywanymi w promocji literatury,

z rodzajami obecności pisarza i literatury w sieci;

z promocją literatury z wykorzystaniem portali społecznościowych: Twitter, Instagram, FB;

z wydarzeniami literackimi nagłaśnianymi w sieci.

Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenie zajęć: 14, konwersatorium

Metody dydaktyczne: heureza, dyskusja, elementy wykładu, prezentacja

Punkty ECTS: 2

Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w zajęciach - 14 godz., zapoznanie się z literaturą - 28 godz., przygotowanie zadań indywidualnych - 8 godz. przygotowanie pracy zaliczeniowej - 6 godz., konsultacje - 10 godz., rozmowa zaliczeniowa - 1 godz.

Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz. (1 ECTS), zajęcia praktyczne 14 godz. ( 0,5 ECTS)

Literatura:

Podstawowa:

N. Bilton, Twitter. Prawdziwa historia o bogactwie, władzy, przyjaźni i zdradzie, Gliwice 2015;

S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, 2015;

M. Lister, J. Dovey , S. Giddings , I. Grant , K. Kelly, Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009;

I. Lupa, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw, Katowice 2016;

I. Lupa-Wójcik, Social media strategicznie. Wprowadzenie, Katowice 2018;

Marketing kultury. Nowe wyzwania oraz nowe kierunki działania, red. T. Domański. Łódź 2008;

E. Mistewicz, Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii, Gliwice 2014;

Projekt: książka, cykl artykułów, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5425-projekt-ksiazka-promocja.html;

M. Sadowski, Rewolucja social media, 2012;

Lukasz Suma, Facebook. Daj się poznać, 2010;

Łukasz Śmigiel, Wybrane formy promocji książki w Polsce i na świecie. Nowy rynek, czytelnik 2.0 i nowe media, Kraków 2018;

Magdalena Wójcik, Promocja literatury w Internecie, "Przegląd Biblioteczny" 2010, nr 4;

Współczesne wyzwania marketingowe, red. Muzahim Al.-Noorachi, Łódź, Warszawa 2014, cz. I: Wprowadzenie do nauki o marketingu, s. 9-51.

M. Żukowski, Ty w social media. Podręcznik budowania marki, wyd dowolne;

M. Żukowski, Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu, wydanie dowolne.

Efekty uczenia się:

KA7_UWOU1; KA7_KKO2; KA7_KKO3; KA7_KO1; KA7_KOR1

Metody i kryteria oceniania:

Ocenianie ciągłe, na które składają się: obecność na zajęciach, uczestnictwo w dyskusji, realizacja indywidualnego i zespołowego projektu.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)