Promocja w nowych mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-PS2-2PNM |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Promocja w nowych mediach |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Założenia (opisowo): | Student powinien dysponować ogólną wiedzą na temat zmian kulturowych wywołanych cyfryzacją, mieć ogólną wiedzę na temat Internetu, powinien umieć wyszukiwać informacje w sieci oraz poddawać je analizie. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest rozwijanie świadomości co do wpływu cyfryzacji na sposób funkcjonowania literatury, zmianę relacji między wydawcą a pisarzem, pisarzem a dziełem, dziełem a czytelnikiem, pisarzem a czytelnikiem oraz zapoznanie studentów z ogólną wiedzą na temat narzędzi marketingowych używanych w promocji literatury, w tym zwłaszcza promocji w sieci. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć student zapozna się z: zagadnieniem wpływu cyfryzacji na sposób funkcjonowania pisarzy i literatury, z narzędziami marketinkowymi wykorzystywanymi w promocji literatury, z rodzajami obecności pisarza i literatury w sieci; z promocją literatury z wykorzystaniem portali społecznościowych: Twitter, Instagram, FB; z wydarzeniami literackimi nagłaśnianymi w sieci. Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenie zajęć: 14, konwersatorium Metody dydaktyczne: heureza, dyskusja, elementy wykładu, prezentacja Punkty ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w zajęciach - 14 godz., zapoznanie się z literaturą - 28 godz., przygotowanie zadań indywidualnych - 8 godz. przygotowanie pracy zaliczeniowej - 6 godz., konsultacje - 10 godz., rozmowa zaliczeniowa - 1 godz. Wskaźniki ilościowe: zajęcia wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela 25 godz. (1 ECTS), zajęcia praktyczne 14 godz. ( 0,5 ECTS) |
Literatura: |
Podstawowa: N. Bilton, Twitter. Prawdziwa historia o bogactwie, władzy, przyjaźni i zdradzie, Gliwice 2015; S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, 2015; M. Lister, J. Dovey , S. Giddings , I. Grant , K. Kelly, Nowe media. Wprowadzenie, Kraków 2009; I. Lupa, MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE w marketingu i zarządzaniu. Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki przedsiębiorstw, Katowice 2016; I. Lupa-Wójcik, Social media strategicznie. Wprowadzenie, Katowice 2018; Marketing kultury. Nowe wyzwania oraz nowe kierunki działania, red. T. Domański. Łódź 2008; E. Mistewicz, Twitter - sukces komunikacji w 140 znakach. Tajemnice narracji dla firm, instytucji i liderów opinii, Gliwice 2014; Projekt: książka, cykl artykułów, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5425-projekt-ksiazka-promocja.html; M. Sadowski, Rewolucja social media, 2012; Lukasz Suma, Facebook. Daj się poznać, 2010; Łukasz Śmigiel, Wybrane formy promocji książki w Polsce i na świecie. Nowy rynek, czytelnik 2.0 i nowe media, Kraków 2018; Magdalena Wójcik, Promocja literatury w Internecie, "Przegląd Biblioteczny" 2010, nr 4; Współczesne wyzwania marketingowe, red. Muzahim Al.-Noorachi, Łódź, Warszawa 2014, cz. I: Wprowadzenie do nauki o marketingu, s. 9-51. M. Żukowski, Ty w social media. Podręcznik budowania marki, wyd dowolne; M. Żukowski, Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu, wydanie dowolne. |
Efekty uczenia się: |
KA7_UWOU1; KA7_KKO2; KA7_KKO3; KA7_KO1; KA7_KOR1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe, na które składają się: obecność na zajęciach, uczestnictwo w dyskusji, realizacja indywidualnego i zespołowego projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.