Seminarium magisterskie etap 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-PS2-2SEMG4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie etap 2 |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem przedmiotu jest przygotowanie przez studenta pracy magisterskiej zgodnej ze standardami obowiązującymi na Wydziale Filologicznym. |
Skrócony opis: |
Lata 1944/45 – 1989/1990 słusznie cieszą się coraz większą popularnością wśród badaczy kultury i literatury polskiej. Po latach milczenia, czy nawet wstydliwego przemilczania, przyszedł dobry czas na to, by bez uprzedzeń i niechęci przyjrzeć się okresowi naznaczonemu brakiem pełnej wolności politycznej, a jednocześnie wieloma sukcesami społecznymi (powojenna odbudowa, rozwój miast, alfabetyzacja, upowszechnienie kultury i literatury, cywilizacyjny rozwój). W PRL-u bujnie rozwijała się literatura, dość wspomnieć nazwiska takie, jak: Różewicz, Szymborska, Herbert, Lem, Świrszczyńska. Nie wszyscy przecież wyjechali na Zachód, nie wszyscy tworzyli w „drugim obiegu”. Wielu musiało, czy chciało zostać w kraju, publikować w obiegu legalnym (cenzurowanym) i razem ze społeczeństwem przeżywać zmienne i trudne koleje powojennej historii (stalinizm, „odwilż, wypadki marcowe, Grudzień 1970, stan wojenny, przełom 1989 r.). |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: studia stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Rodzaj przedmiotu: Moduł 1 – przedmiot kształcenia ogólnego Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne i społeczne – filologia polska Rok studiów: II rok II stopnia, I i II semestr, 15 godzin seminarium Wymagania wstępne: znajomość historii literatury polskiej na poziomie studiów I stopnia, zaliczenie seminarium na roku I II stopnia. Liczba godzi dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenie zajęć: zajęcia seminaryjne - 15 godzin Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu: praca indywidualna ze studentem; napisanie pracy magisterskiej. Metody praktyczne: pokaz, projekt. Zaliczenie na ocenę Punkty ECTS - 18 p. Bilans nakładu pracy studenta: - udział w seminarium – 15 godzin - konsultacje – 60 godzin - przygotowanie do zajęć – 60 godzin - praca własna, przygotowanie do zaliczenia – 315 godzin Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami - wymagającymi bezpośredniego udział nauczyciela – 75 godzin, - 3 p. - niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 375 godzin – 15 p. |
Literatura: |
Każdorazowo dobrana do tematu pracy. |
Efekty uczenia się: |
1. umiejętności: student umie posługiwać się specyficzną terminologią, wykorzystać różne metodologie badawcze, weryfikacja - opracowanie struktury pracy magisterskiej; 2. wiedza: student posiada wiedzę na temat wybranego przez siebie tematu pracy (epoki, pisarza, tekstu); weryfikacja - przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy, egzamin magisterski; 3. kompetencje społeczne: student potrafi współdziałać z promotorem i pracować pod jego kierunkiem, przyjmować i stosować się do uwag merytorycznych, weryfikacja: przygotowywanie kolejnych rozdziałów pracy, egzamin magisterski; |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie uczestnictwa w zajęciach, aktywności i postępów w pisaniu pracy magisterskiej: do końca tego etapu student powinien napisać pracę magisterską. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.