Seminarium magisterskie cz. 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-PS2-2SEMM17 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.001
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie cz. 2 |
Jednostka: | Instytut Filologii Polskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Seminarium poszerza wiedzę studentów z zakresu badań językoznawczych, rozwija ich znajomość metodologii i aparatu pojęciowego, tak by uczestnicy mogli prowadzić własne badania zjawisk obecnych we współczesnej polszczyźnie. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotów: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok studiów/semestr: I rok/semestr zimowy i letni Wymagania wstępne: brak Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godzin. Metody dydaktyczne: elementy wykładu, dyskusja Punkty ECTS: 19 Bilans nakładu pracy studenta: uczestnictwo w seminarium (60 godz.) - 16 ECTS ŁĄCZNIE 60 godz. Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela (60 godz.; 16 ECTS) i zajęciami o charakterze praktycznym (60 godz.; 16 ECTS) |
Literatura: |
Bańkowska E. i in., Praktyczna stylistyka nie tylko dla polonistów, Warszawa 2003. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1995. Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, red. W. Pisarek, Kraków 1999 Stepień B., Zasady pisania tekstów naukowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017. Zdunkiewicz-Jedynak D., Wykłady ze stylistyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. Wykaz literatury uzupełniającej Duszak A., Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa, Warszawa 1998. Gajda S., Podstawy badań naukowych nad językiem naukowym, Warszawa 1982. Gajda S., Przewodnik po stylistyce, Opole 1995. Kurkowska H., Skorupka S., Stylistyka polska. Zarys, Warszawa 2001. Współczesna polszczyzna. Wybór opracowań. 4. Tekstologia, cz. 1, red. J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Lublin 2004. Współczesna polszczyzna. Wybór opracowań. 5. Tekstologia, cz. 2, red. J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Lublin 2004. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student: W1. Ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej nauk filologicznych Zna terminologię nauk filologicznych na poziomie rozszerzonym. (FP2_W01) W2. Zna i rozumie zaawansowane metody analizy, interpretacji, wartościowania i problematyzowania komunikatów i tekstów właściwych dla tradycji, teorii lub szkół badawczych w zakresie filologii polski (FP2_W07) W zakresie umiejętności student: U1. potrafi sformułować syntetyczną wypowiedź pisemną lub ustną z wykorzystaniem własnych poglądów, merytorycznego argumentowania, specjalistycznej terminologii oraz poglądów innych autorów (FP2_U06, FP2_UO9) U2. posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i różnych mediach. (FP2_U07) W zakresie postaw społecznych student: K1. potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania. (FP2_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody kształcenia: dyskusja, projekt. Sposoby weryfikacji: praca dyplomowa aktywność na zajęciach, systematyczność pracy stopień zaangażowania w zbieranie materiałów i pisanie pracy, udział w dyskusjach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.