Praktyczna nauka drugiego języka obcego - j. angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-RP1-1PNA |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.021
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka drugiego języka obcego - j. angielski |
Jednostka: | Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Znajomość języka angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia mają na celu kształcenie na poziomie biegłości językowej A2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, realizujący treści kierunkowe MK_10 Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, nauka o języku Rok studiów/semestr: I rok, 2 semestry Wymagania wstępne: znajomość jęz. angielskiego zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu A1 Liczba godzin: 60 godz., ćwiczenia Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta Udział w ćwiczeniach: 60h Przygotowanie do ćwiczeń: 15h (0,5 ECTS) Udział w konsultacjach: 15h (0,5 ECTS) Razem: 90h (3 ECTS) Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 75h (2,5 ECTS) - o charakterze praktycznym - 90 (3 ECTS) |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Oxenden C., Latam-Koenig Ch., Seligson P. NEW ENGLISH FILE PRE-INTERMEDIATE Student`s Book & Workbook Literatura uzupełniająca: Murphy R. ENGLISH GRAMMAR IN USE OXFORD WORDPOWER Swan M. & Walter C. HOW ENGLISH WORKS, A GRAMMAR PRACTICE BOOK. Oxford University Press. |
Efekty uczenia się: |
Student, który zliczył przedmiot: 1. Potrafi przygotować typowe prace pisemne w języku angielskim (list osobisty/e-mail, opis) z wykorzystaniem leksyki (związanej z życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu), podstawowych zasad gramatycznych (czasy gramatyczne, stopniowanie przymiotników) i stylistycznych języka angielskiego, opanowanych w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł. K_U08, K_U11, K_U14 2.Potrafi przygotować typowe wystąpienia ustne w języku angielskim z wykorzystaniem leksyki (związanej z życiem rodzinnym, społecznym, spędzaniem wolnego czasu), z wykorzystaniem podstawowych zasad fonetycznych (artykulacja samogłosek, akcent wyrazowy i zdaniowy) , gramatycznych (czasy gramatyczne, stopniowanie przymiotników) i stylistycznych języka angielskiego, opanowanych w trakcie zajęć i na podstawie innych źródeł. K_U08, K_U12, K_U14 3. Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami z zakresu językoznawstwa w języku angielskim (nazwy części mowy, nazwy kategorii gramatycznych itp.), co umożliwia mu opanowanie podstawowych zasad gramatycznych i efektywne korzystanie ze źródeł specjalistycznych (słowniki itp.) K_W02, K_U04 4.Potrafi pracować i współdziałać w grupie podczas dyskusji i w trakcie przygotowywania prac projektowych, przyjmując w niej różne role. K_K02, K_K03, K_K10 5. Potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu, zgodnym z wymaganiami określonymi dla poziomu A2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. K_U08 |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposoby weryfikacji: ćwiczenia, praca w grupie, dyskusja, praca projektowa, konsultacje, praca własna studenta. Kryteria oceniania: test gramatyczno-słownikowy po przerobieniu każdego rozdziału. Zaliczenie na podstawie średniej z sumy ocen cząstkowych. W przypadku nieobecności lub oceny niedostatecznej z kolokwium, konieczność zaliczenia testu na konsultacjach. Nieobecność na więcej niż dwóch zajęciach w trakcie semestru bez podania istotnego powodu, potwierdzonego odpowiednim dokumentem, jest równoznaczna z niezaliczeniem przedmiotu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.