Podstawy neurologii dziecięcej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0400-SPL-1PND |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy neurologii dziecięcej |
Jednostka: | PS Logopedyczne |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Tematy poszczególnych wykładów: 1. Anatomia i fizjologia układu nerwowego u dziecka w porównaniu z układem nerwowym osoby dorosłej 2. Objawy wczesnodziecięcych uszkodzeń ośrodkowego i obwodowego układu nerwowego 3. Mózgowe porażenie dziecięce 4. Padaczka 5. Nadpobudliwość i ADHD 6. Zarys informacji o autyzmie 7. Bóle głowy u dziecka 8. Nerwice w wieku dziecięcym i młodzieżowym 9. Niepełnosprawność psychofizyczna u dzieci i młodzieży i upośledzenie umysłowe 10. Formy pomocy i współpracy między pedagogiem/logopedą a lekarzem i pielęgniarką. Organizacje pomocowe i samopomocowe służące chorym i niepełnosprawnym dzieciom i młodzieży |
Literatura: |
Jagna Czochańska- Neurologia dziecięca Marek Kaciński- Neuropediatria Marian Krawczyński- Propedeutyka pediatrii Wojciech Kozubski, Paweł Liberski- Choroby układu nerwowego |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy słuchacz: SP W 01- Zna terminologię z zakresu lingwistycznych, medycznych 9podstaw neurologii dziecięcej), psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii SP W 03- Ma podstawową wiedzę o miejscu logopedii w systemie nauk oraz o jej powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (neurologią dziecięcą). SP W 06- Ma podstawową wiedzę z zakresu lingwistycznych, medycznych (neurologii dziecięcej), psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii. W zakresie umiejętności słuchacz: SP U 05- Potrafi używać języka specjalistycznego z zakresu logopedii oraz lingwistycznych, medycznych (neurologii dziecięcej), psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii. W zakresie postaw społecznych słuchacz: SP K 01- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy w zakresie neurologii dziecięcej, umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. Sposoby weryfikacji: Zaliczenie na podstawie wyników testów cząstkowych, obecności na zajęciach i aktywnego uczestnictwa w dyskusji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone są metodą podawczą oraz konsultacji. Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.