Seminarium doktorskie I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-DS3-1SEM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktorskie I |
Jednostka: | Wydział Historyczno-Socjologiczny |
Grupy: |
4L stac. studia III stopnia - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów przystępujących do zajęć seminaryjnych jest na poziomie gwarantującym przygotowanie i obronę pracy doktorskiej. |
Skrócony opis: |
Realizacja przez studiujących zgodnie ze standardami akademickimi projektu badawczego w postaci rozprawy doktorskiej. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne 3 stopnia Status przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, historia Rok studiów/semestr: rok I, semestr 1 Wymagania wstępne: Zaawansowana, uporządkowana chronologicznie i tematycznie wiedza z zakresu historii powszechnej oraz ziem polskich w odniesieniu do epoki historycznej, w ramach której mieści się realizowany temat rozprawy doktorskiej. Ramy merytoryczne zajęć: W oparciu o posiadane i rozwijane na seminarium kompetencje personalno-społeczne i merytoryczno-redakcyjne, studiujący konceptualizują i realizują pod kierunkiem promotora projekt badawczy w postaci rozprawy doktorskiej. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach......................................................30X1godz.= 30 godz. Udział w konsultacjach związanych z zajęciami...........30X1godz .= 30godz. Realizacja zadań projektowych...................................30X1godz.= 30 godz. Razem………………………………………………….......................................90 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela.…60 godz. 2 pkt ECTS o charakterze praktycznym…..................................…30 godz. 1 pkt ECTS Łącznie 3 pkt ECTS |
Literatura: |
1) A. Świeżawski, Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 2001. 2) B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 2000. 3) E. Mierzwa, Historyka. Wstęp do badań historycznych, Piotrków Trybunalski 2001. 4) H. Dominiczak, Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1998. 5) J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1994. 6) J. Topolski, Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1997. 7) M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Warszawa 2016. 8) Metodologiczne problemy narracji historycznej, red. J. Pomorski, Lublin 1990. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia (w zakresie wiedzy seminarzysty): 1) Posiądzie pogłębioną, rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę z zakresu historii prowadzącą do specjalizacji w wybranych obszarach badań historycznych. 2) Zyska zaawansowaną, uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę o historii Polski i powszechnej. Efekty kształcenia (w zakresie umiejętności seminarzysty): 1) Samodzielnie zdobędzie i pogłębi wiedzę oraz udoskonali umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji. 2) Będzie formułował tematy badawcze oraz stosował metody i techniki badań w zakresie wybranej dziedziny historii. Efekty kształcenia (w zakresie kompetencji seminarzysty): 1) Będzie dążył do obiektywizmu w podejściu do przekazu historycznego, wykazując odpowiedzialność i odwagę cywilną w sprzeciwianiu się instrumentalizacji wiedzy historycznej przez grupy narodowe, społeczne i polityczne. 2) Rozwinie swoje zainteresowania fachowe, społeczne i kulturalne. |
Metody i kryteria oceniania: |
Typowy dla seminarium tryb realizacji zajęć ze studiującymi, uwzględniający ich aktywność grupową oraz indywidualną (seminaryjną i poza seminaryjną) moderowaną przez promotora. Zaliczenie na ocenę wystawioną w oparciu o aktywność zajęciową i stopień uzyskany za przygotowane części pracy doktorskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.