Analiza tekstów w języku obcym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-DS3-3ATJ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza tekstów w języku obcym |
Jednostka: | Wydział Historyczno-Socjologiczny |
Grupy: |
4L stac. studia III stopnia - przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Student zna język angielski w stopniu co najmniej wyższym średniozaawansowanym (upper intermediate), jest w stanie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w tym języku oraz potrafi przedstawić zagadnienie naukowe w tym języku na piśmie i w formie ustnej. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przygotować studentów do zadań stawianych przed nimi podczas egzaminu doktorskiego z języka angielskiego oraz prezentacji swoich zainteresowań naukowo-badawczych w tym języku na forum publicznym. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci przygotowują się do: 1. Autoprezentacji (5 minut) - ćwiczą umiejętność przestawienia się w kontekście prowadzonej pracy naukowo-badawczej oraz nawiązania i podtrzymanie rozmowy na jej temat w języku angielskim Autoprezentacja powinna uwzględniać takie zagadnienia, jak: działalność zakładu/katedry (działalność naukowo-badawcza, dydaktyczna), w którym/której pracuje kandydat lub przebiegu studiów doktoranckich; dziedzina, w jakiej specjalizuje się kandydat, jego wkład w rozwój działalności zakładu, osiągnięcia naukowe i zawodowe, udział w konferencjach, programach i projektach; przyszłe plany zawodowe, naukowo-badawcze 2. Prezentacji pracy doktorskiej (15-25 minut) - ćwiczą umiejętność prezentacji pracy doktorskiej w języku angielskim, umiejętność dyskusji dotyczącej pracy doktorskiej Prezentacja pracy doktorskiej powinna zawierać takie elementy, jak: temat pracy; rodzaj i wyniki badań, materiały źródłowe, w tym materiały w języku obcym; etapy powstawania pracy/ rozdziały pracy; metody i przedmiot badań; wnioski; możliwości praktycznego wykorzystania wyników pracy; tendencje, badania, osiągnięcia w danej dziedzinie w Polsce i/lub na świecie. 3. Dyskusji na temat tekstów specjalistycznych z zakresu pracy doktorskiej (historycznych lub socjologicznych) - ćwiczą umiejętność przedstawienia w języku angielskim tematu tekstu i dyskusji na temat problemów podjętych w tekście |
Literatura: |
Słowniki: - Słownik języka angielskiego typu "English to English" dla uczniów zaawansowanych (advanced learners) - Słownik kolokacji (collocations) - Słownik wyrazów bliskoznacznych (thesaurus) Strony internetowe: www.dictionary.com www.thesaurus.com http://www.freecollocation.com/ http://www.phrasebank.manchester.ac.uk/ |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ćwiczeń na ocenę na podstawie: - obecności na zajęciach - autoprezentacji i prezentacji rozprawy doktorskiej w formie ustnej - przedłożenia ww. prezentacji w formie pisemnej (po korektach zasugerowanych przez prowadzącą/prowadzącego) - dyskusji na temat wybranego tekstu lub jego tłumaczenia Studenci, którzy nie uczęszczają na zajęcia i/lub nie są obecni na kończącym kurs spotkaniu zaliczeniowym nie otrzymują zaliczenia. Dopuszcza się modyfikację ww. wymagań w przypadku studentów nie zdających egzaminu doktorskiego z języka angielskiego. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.