Język angielski 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-FS1-1JAN1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.151
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski 1 |
Jednostka: | Instytut Socjologii i Kognitywistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | kształcenia ogólnego |
Założenia (opisowo): | Po ukończeniu studiów absolwent: - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, -potrafi wyszukiwać, analizować, krytycznie oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem źródeł elektronicznych i pisanych, -posiada podstawowe umiejętności badawcze, takie jak formułowanie i analiza problemów filozoficznych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacja wyników, -potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną z zakresu wybranej dziedziny filozofii (częściowo także w języku obcym), -zna jeden język obcy (wraz z podstawową terminologią filozoficzną) na poziomie B2 Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założeniem lektoratu z języka obcego jest przygotowanie studentów do samodzielnego i skutecznego komunikowania się w jęz. obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Ponadto student powinien zostać przygotowany do czytania i rozumienia literatury fachowej w wybranym kierunku studiów. |
Pełny opis: |
Filozofia i etyka Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne, 1 stopnia, rok I, semestr I,II, rok II, sem.III i IV 0500-FS1-1JAN , 0500-FS1-1JAN2 i 0500-FS1-2JAN1 , 0500-FS1-2JAN2 Lektorat jęz. angielskiego - przedmiot obowiązkowy Ogólny nakład pracy studenta: 240 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 120 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 100 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 20 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośr. udziału nauczyciela: godz.120, P. ECTS - 4 o charakterze praktycznym: godz. 120, Punkty ECTS - 4 |
Literatura: |
Podręczniki podstawowe: 1. English File upper-intermediate,3rd Edition, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, OUP 2014 Podręczniki pomocnicze: 1. Advanced Language Practice, Michael Vince, Heinemann,1994 2. The Heinemann ELT English WORDBUILDER, Guy Wellman, Macmillan, 1998 3. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency, Longman,1999 4. A Practical English Grammar Exercises 1,2, A.J. Thomson, A.V. Martinet, OUP, 1991 5. English Advanced Vocabulary and Structure Practice, M. Matasek, Altravox Press, 1997 6. Grammarway 3 i 4, Jenny Dooley, V. Evans, Express Publishing, 2006 7. English Grammar in Use, R.Murphy, Cambridge UP, 1990 8. Successful Writing Upper-intermediate, V. Evans, Express Publishing, 2004 Źródła podstawowe, uzupełniające i specjalistyczne: breakingnewsenglish.com www.warsawvoice.pl www.bbc.com/news www.onestopenglish.com www.blackboard.uwb.edu.pl http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Socjologia, http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Sociology http://www.englishclub.com Moore, S., 1995. GCSE Sociology. Letts Educational. Richard MacAndrew, Ron Martinez, 2007. Taboos and Issues. Thomson-Heinle, Boston Wallwork, A., 1997. Discussions A-Z upper-intermediate. Cambridge University Press, Cambridge. Jones, L., 1991. Ideas. Speaking and listening activities for upper-intermediate students. Cambridge University Press, Cambridge Collie, J, Slater, S., 1999. Speaking 4. Cambridge University Press, Cambridge. Phillips, J., 1997. Oxford Wordpower. Oxford University Press, Oxford. Baranowski G., 2005. Uniwersalny Słownik tematyczny języka angielskiego, Kanion, Zielona Góra Berestowska A., Sumera, A., 2005. Zabawy słowne po angielsku. KDC, Warszawa Room, A., 1991. An A to Z of British Life, Oxford University Press, Oxford Academic Writing, S. Bailey Routledge, 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu studiów absolwent: - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, -potrafi wyszukiwać, analizować, krytycznie oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem źródeł elektronicznych i pisanych, -posiada podstawowe umiejętności badawcze, takie jak formułowanie i analiza problemów filozoficznych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentacja wyników, -potrafi samodzielnie przygotować pracę pisemną z zakresu wybranej dziedziny filozofii (częściowo także w języku obcym), -zna jeden język obcy (wraz z podstawową terminologią filozoficzną) na poziomie B2 Europejskiego Opisu Kształcenia Językowego. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: zaliczenie pisemne po semestrze I, II i III; test, praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach, okresowe krótkie sprawdziany i/lub krótkie pisemne prace domowe; egzamin (pisemny i ustny) po IV semestrze |
Metody i kryteria oceniania: |
ustne lub pisemne kolokwium zaliczeniowe, okresowe krótkie sprawdziany i/lub krótkie pisemne prace domowe; zadania praktyczne i sprawnościowe oceniane przez prowadzącego . Zaliczenie przedmiotu ma formę pisemną i obejmuje: - dwa kolokwia semestralne -bieżące prace kontrolne Warunkiem zaliczenia są przynajmniej dostateczne oceny z w. wym. prac, regularne uczęszczanie na zajęcia, systematyczne przygotowywanie się do zajęć, odrabianie zadanej pracy domowej oraz aktywność na zajęciach. Student, który opuści więcej niż 2 zajęcia w semestrze bez usprawiedliwienia, musi indywidualnie zaliczyć zaległy materiał oraz opracować teksty dodatkowe wskazane przez nauczyciela |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.