Język angielski cz. 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-HS1-1JAN1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.151
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz. 1 |
Jednostka: | Instytut Historii i Nauk Politycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Skrócony opis: |
Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną (dotyczącą historii) z elementami tematyki ogólnej. |
Pełny opis: |
lektorat jęz. angielskiego: historia stacjonarna I stopnia, I i II rok, semestr I-IV, 120 godzin Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I, II, III i IV. Ogólny nakład pracy studenta: 240 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 120 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 100 godz.; udział w konsultacjach, zaliczeniach, egzaminie: 20 godz. Nakład pracy studenta związany z zajęciami : wymagającymi bezpośred. udziału nauczyciela liczba godzin - 120, Punkty ECTS 4 o charakterze praktycznym liczba godzin-120 Punkty ECST - 4 Kurs języka angielskiego opiera się o tematykę specjalistyczną z elementami tematyki ogólnej. Tematyka specjalistyczna obejmuje takie zagadnienia jak: • podstawowe słownictwo związane z historią: - podstawowe terminy: tradycja, historia, dzieje, historiografia, fakt historyczny, fakt źródłowy, fakt historiograficzny, społeczeństwo, naród, kultura - proces dziejowy i jego periodyzacja - historia powszechna, narodowa, regionalna - kierunki badawcze w historii • sformułowania publikacji naukowych, typowe zwroty i struktury zdań; kształcenie umiejętności tłumaczenia tekstów specjalistycznych • referat, dyskusja, prezentacja – umiejętność ustnego przekazania wiedzy specjalistycznej • szczegółowe zagadnienia z historii Stanów Zjednoczonych: pierwsi Amerykanie, życie kolonialne w Ameryce, walka o niepodległość (Declaration of Independence), wojna domowa, Rekonstrukcja, Indianie w USA, kolejne fale imigracyjne, I wojna światowa, szalone lata dwudzieste, wielki kryzys, New Deal Frankilina D. Roosevelta, udział Amerykanów w II wojnie światowej, zimna wojna, Afroamerykanie a prawa obywatelskie, wojna w Wietnamie, koniec zimnej wojny |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2012 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2012 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File intermediate, OUP, 2013 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File advanced, OUP, 2013 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2014 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2012 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 20112 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2014 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2012 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, www.npr.org, itp. |
Efekty uczenia się: |
1_U Potrafi przygotować większość prac pisemnych typowych dla kierunku studiów i specjalności (np. raporty, opisy procesów, streszczenia artykułów naukowych i popularnonaukowych). Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa i indywidualna - ocena studenta na zajęciach; - kolokwia; 2_U Posiada umiejętność przygotowania różnego typu wystąpień ustnych (np. autoprezentacje, prezentacje, krótkie referaty). Weryfikacja efektów kształcenia: - konwersacje; - prezentacje grupowe; - projekty indywidualne; - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 3_ U Potrafi posługiwać się słownictwem specjalistycznym z dziedziny historii w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację w języku obcym na poziomie B2. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa i indywidualna; - konwersacje; - prezentacje grupowe; - projekty indywidualne; - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 4_U Potrafi wyszukać i zrozumieć oraz dokonać analizy informacji z różnych źródeł (np. literatura naukowa i popularnonaukowa), związanych z dziedziną nauk historycznych, posiłkując się terminologią specjalistyczną na poziomie B2. Weryfikacja efektów kształcenia: - indywidualna i grupowa analiza informacji z różnych źródeł - dyskusje na zajęciach; - ocena studenta na zajęciach; 1-K Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; 2_K Potrafi poprowadzić dyskusję w grupie oraz dokonać jej podsumowania. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; 3_K Wykazuje aktywność w interakcji w grupie. Weryfikacja efektów kształcenia: - pisemna praca zespołowa – współdziałanie i praca w grupie; - konwersacje; - prezentacje grupowe – występowanie w różnych rolach; - dyskusje na zajęciach – prowadzenie dyskusji w grupie i umiejętność jej podsumowania; - ocena interakcji studenta na zajęciach; |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pisemne po każdym semestrze; testy kontrolne; esej/wypracowanie; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć i przygotowania do zajęć; ocena efektów pracy zespołowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.