Język rosyjski cz. 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-HS1-2JRO3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.152
|
Nazwa przedmiotu: | Język rosyjski cz. 3 |
Jednostka: | Instytut Historii i Nauk Politycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | rosyjski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym, a także umiejętności rozumienia i stosowania pojęć z zakresu nauk historycznych. Wykształcenie motywacji do samodzielnej pracy (np. wyszukiwania informacji w języku obcym o wydarzeniach historycznych). Lektorat na poziomie A1/ A2. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym, a także umiejętności rozumienia i stosowania pojęć z zakresu nauk historycznych. Wykształcenie motywacji do samodzielnej pracy (np. wyszukiwania informacji w języku obcym o wydarzeniach historycznych). |
Pełny opis: |
Język rosyjski cz. 3 Jednostka: Wydział Historyczno-Socjologiczny Kierunek: Historia Studia pierwszego stopnia Profil ogólnoakademicki Studia stacjonarne Kod przedmiotu: 0500-HS1-2JRO3 Przedmiot kształcenia ogólnego. MK_28. Dziedzina nauki – językoznawstwo Dyscyplina – języki specjalistyczne II rok/ III semestr studiów Student powinien zaliczyć drugą część przedmiotu oznaczoną kodem 0500-HS1-1JRO2 (Język rosyjski cz. 2). Liczba godzin: 30 Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń, rozwijających wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. 3 pkt ECTS Ogólny nakład pracy studenta: 75 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie do zajęć, zaliczenia: 37,5 godz.; udział w konsultacjach: 7,5 godz. Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela - 37,5 h = 1,5 pkt ECTS Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym - 75 h = 3 pkt ECTS |
Literatura: |
Dorosz J., Gregorczyk J., Szubska J., Экспедиция 3, Warszawa 2005. Zdunik M., Galant S., Repetytorium maturalne z języka rosyjskiego, Warszawa 2014. Wiatr-Kmieciak M., Wujec S., Вот и мы 3, Warszawa 2011. Жили-были, 28 уроков для начинающих, Варшава 2009. Hajczuk R., Szymula R., Добро пожаловать! Język rosyjski dla początkujących., Białystok 2009 Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005. |
Efekty uczenia się: |
Opanował podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych - K1A_W03 Rozumie podstawową terminologię fachową nauk historycznych - K1A_W20 Komunikuje się w wybranym języku nowożytnym z zastosowaniem profesjonalnej terminologii właściwej dla nauk historycznych i pokrewnych - K1A_U18 Posiada umiejętności językowe dotyczące zagadnień szczegółowych w zakresie historii - K1A_U25 Rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji personalnych i społecznych - K1A_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz ustnych. Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenia na ocenę po III semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.