Praca roczna z Historii XIX wieku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-HS1-2PRD |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.352
|
Nazwa przedmiotu: | Praca roczna z Historii XIX wieku |
Jednostka: | Instytut Historii i Nauk Politycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Nauki pomocnicze historii XIX i XX wiek cz.1 350-HS1-2NPH1 |
Założenia (opisowo): | Zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów przystępujących do przygotowania pracy rocznej z historii XIX w. jest na poziomie gwarantującym jej zaliczenie na ocenę pozytywną . |
Skrócony opis: |
Realizacja przez studiujących zgodnie ze standardami akademickimi projektu badawczego w postaci pracy rocznej z historii XIX w. . |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne 1 stopnia Status przedmiotu - obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, historia Rok studiów/semestr: rok II, semestr 2 Wymagania wstępne: Uporządkowana chronologicznie i tematycznie wiedza z zakresu historii powszechnej oraz ziem polskich XIX w. Ramy merytoryczne zajęć: W oparciu o posiadane i rozwijane w ramach konsultacji indywidualnych kompetencje personalno-społeczne i merytoryczno-redakcyjne, studiujący konceptualizują i realizują pod kierunkiem opiekuna naukowego projekt badawczy w postaci pracy rocznej. Bilans nakładu pracy studenta: Udział w konsultacjach związanych z zajęciami...........30X1godz .= 30godz. Realizacja zadań projektowych...................................30X1godz.= 30 godz. Razem………………………………………………….......................................60 godz. Nakład pracy studenta: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela.…30 godz. 1 pkt ECTS o charakterze praktycznym…..................................…30 godz. 1 pkt ECTS Łącznie 2 pkt ECTS |
Literatura: |
1) B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 2000. 2) I. Ihnatowicz, A. Biernat, Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, Warszawa 2003. 3) J. Topolski, Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1997. 4) Instrukcja edytorsko-bibliograficzna IHiNP UwB 5) Standardy pracy licencjackiej na kierunku historia – (Wydział Historyczno-Socjologiczny UwB) |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się (w zakresie wiedzy studenta): 1) Posiądzie uporządkowaną wiedzę z zakresu historii XIX w. prowadzącą do specjalizacji w wybranych obszarach badań historycznych. 2) Zyska zaawansowaną, uporządkowaną chronologicznie i tematycznie wiedzę o historii XIX w. Efekty uczenia się (w zakresie umiejętności studenta): 1) Samodzielnie zdobędzie i pogłębi wiedzę oraz udoskonali umiejętności badawcze w sposób uporządkowany i systematyczny, wykorzystując nowoczesne techniki pozyskiwania, klasyfikowania i analizowania informacji. 2) Będzie formułował tematy badawcze oraz stosował metody i techniki badań w zakresie wybranej dziedziny historii. Efekty uczenia się (w zakresie kompetencji studenta): 1) Będzie dążył do obiektywizmu w podejściu do przekazu historycznego, wykazując odpowiedzialność i odwagę cywilną w sprzeciwianiu się instrumentalizacji wiedzy historycznej przez grupy narodowe, społeczne i polityczne. 2) Rozwinie swoje zainteresowania fachowe, społeczne i kulturalne. Weryfikacja osiągniętych efektów uczenia się: 1) monitorowanie aktywności badawczej 2) kontrola procesu przygotowywania i ocena pracy rocznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę wystawioną za przygotowaną pracę roczną . |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.