Seminarium licencjackie cz.2 (przygotowanie do egzaminu dyplomowego)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-HS1-3SLP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie cz.2 (przygotowanie do egzaminu dyplomowego) |
Jednostka: | Wydział Historii i Stosunków Międzynarodowych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji studentów przystępujących do zajęć seminaryjnych jest na poziomie gwarantującym przygotowanie i obronę pracy licencjackiej |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Realizacja przez studiujących zgodnie ze standardami akademickimi projektu badawczego w postaci rozprawy licencjackiej |
Pełny opis: |
W oparciu o posiadane i rozwijane na seminarium kompetencje personalno-społeczne i merytoryczno-redakcyjne, studiujący konceptualizują i realizują pod kierunkiem promotora projekt badawczy w postaci rozprawy licencjackiej. |
Literatura: |
1) A. Świeżawski, Warsztat naukowy historyka. Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 2001. 2) B. Miśkiewicz, Wstęp do badań historycznych, Warszawa 2000. 3) E. Mierzwa, Historyka. Wstęp do badań historycznych, Piotrków Trybunalski 2001. 4) H. Dominiczak, Wstęp do badań historycznych, Częstochowa 1998. 5) I. Ihnatowicz, A. Biernat, Vademecum do badań nad historią XIX i XX wieku, Warszawa 2003. 6) Instrukcja edytorsko-bibliograficzna IHiNP UwB 7) J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Wrocław 1994. 8) J. Topolski, Jak się pisze i rozumie historię. Tajemnice narracji historycznej, Warszawa 1997. 9) J. Ziomek, Retoryka opisowa, Wrocław 1990. 10) M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską? Poradnik dla studentów, Warszawa 2016. 11) Metodologiczne problemy narracji historycznej, red. J. Pomorski, Lublin 1990. 12) Standardy pracy licencjackiej na kierunku historia – (Wydział Historyczno-Socjologiczny UwB) 13) T. Buksiński, Metodologiczne problemy uzasadniania wiedzy historycznej, Poznań 1982. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się (w zakresie wiedzy seminarzysty): K1A_W01: Posiada wiedzę ogólną z zakresu historii, w której zdobywaniu za punkt wyjścia przyjąć należy ogólną wiedzę historyczną na poziomie 4 KRK. K1A _W02: Zna różne kierunki badań historycznych takich jak historia polityczna, społeczna, gospodarcza, kultury, rodziny, gender history itp. K1A _W03: Opanował fachową terminologię z zakresu nauk historycznych, jak też podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych. Efekty uczenia się (w zakresie umiejętności seminarzysty): K1A _U13: Wykorzystując zdobyte w toku studiów historycznych kompetencje formułuje własne opinie dotyczące ważnych zagadnień społecznych, politycznych itp. w sposób krytyczny i obiektywny. K1A _U14: Formułuje tezy i argumentuje z wykorzystaniem poglądów różnych autorów prac historycznych w zakresie znanej mu literatury fachowej. Efekty uczenia się (w zakresie kompetencji seminarzysty): K1A _K10: Wykazuje niezależność i samodzielność myśli, szanując jednocześnie prawo innych osób do wykazywania tych samych cech. K1A _K11: Jest zdolny do okazywania zrozumienia dla świata wartości i postaw ludzi w różnych okresach i kontekstach historycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena pracy pisemnej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.