Język angielski 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-KS1-2JA3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.151
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski 3 |
Jednostka: | Instytut Socjologii i Kognitywistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Założeniem lektoratu z języka obcego jest: - wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem obcym na poziomie językowym B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, - przygotowanie do posługiwania się językiem obcym w kontaktach ze specjalistami jak również do komunikacji z osobami spoza grona specjalistów oraz do korzystania ze źródeł obcojęzycznych, obejmujących zagadnienia ogólne, akademickie i specjalistyczne, właściwe dla danego kierunku, - motywowanie do samodzielnej nauki |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Treści kształcenia z zakresu języka obcego (angielskiego) umożliwiające komunikowanie się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Lektorat prowadzony jest w formie praktycznych ćwiczeń wszystkich sprawności językowych: mówienie/komunikacja, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz na podstawie prezentacji z wybranej dziedziny kognitywistyki i komunikacji. |
Pełny opis: |
Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Instytut Filozofii Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Moduł: ogólnouczelniany Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Rok studiów: II ( semestr I ) Łączna liczba godzin dydaktycznych: 30 Przedmiot obowiązkowy- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę po sem. I Łączna liczba punktów ECTS konieczna do uzyskania kwalifikacji odpowiadających poziomowi kształcenia: 2 Nakład pracy studenta związany z zajęciami : - wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela (ćwiczenia, konsultacje oraz egzamin) : 37,5 godz., punkty ECTS 1,5 - samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, zaliczenia lub egzaminu, e-learning): 12,5 godz. punkty ECTS 0,5 |
Literatura: |
https://www.ted.com/ https://ed.ted.com/ http://study.com/ linguahouse.com breakingnewsenglish.com https://scholar.google.pl/ www.warsawvoice.pl www.bbc.com/news www.onestopenglish.com https://en.wikipedia.org/wiki/Index_of_cognitive_science_articles https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Nauki_społeczne https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Social_sciences http://www.englishclub.com Bermúdez, J. L., 2014. Cognitive Science An Introduction to the Science of the Mind, Cambridge University Press, Cambridge Olsen, A. E., 2010 . Academic Vocabulary. Fourth edition. Pearson Education Inc., London Wallwork, A., 2007. Discussions A-Z upper-intermediate. Cambridge University Press, Cambridge. S. Bailey Routledge, 2006. Academic Writing, Cambridge University Press, Cambridge |
Efekty uczenia się: |
U02. Porozumiewa się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami dyscyplin kognitywistycznych – w języku angielskim. U09. Przygotowuje prace pisemne w języku polskim oraz proste prace w języku angielskim z wybranej dyscypliny zaliczanej do „kognitywistyki i komunikacji”. U10. Przygotowuje wystąpienia ustne – w języku angielskim – dotyczące szczegółowych zagadnień „kognitywistyki i komunikacji”. U11. Ma umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Sposoby weryfikacji: zaliczenia ustne lub pisemne, ocena ciągła na podstawie aktywności na zajęciach, dyskusji, okresowych sprawdzianów, pisemnych prac domowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.