Psychologia komunikacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-KS1-2PSK |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.951
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia komunikacji |
Jednostka: | Instytut Socjologii i Kognitywistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Psychologia ogólna |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Analizowanie uwarunkowań skutecznego komunikowania się, typów komunikacji i sposobów poprawy komunikowania się jednostki w grupie. Kształtowanie umiejętności konstruktywnej komunikacji, aktywnego słuchania, współpracy w zespole, kreatywności, odkrywania i korzystania z indywidualnych mocnych stron (praca z talentami), radzenia sobie ze stresem.Sztuka rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy. Gry i zabawy uczące dorosłych, jak pogłębiać relacje z ludźmi.Komunikowanie się w rodzinie. |
Pełny opis: |
Nazwa przedmiotu Psychologia komunikacji Kod przedmiotu 0500-KS1-PSK Nazwa kierunku Kognitywistyka i komunikacja Nazwa jednostki prowadzącej kierunek Wydział Historyczno-Socjologiczny Język przedmiotu polski Rok studiów/ semestr 2 r, 2 semestr Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć 30 h konwersatorium Liczba punktów ECTS 2 Prowadzący Dr Agnieszka Masłowiecka |
Literatura: |
Degen U. (2007). Sztuka nawiązywania pierwszego kontaktu. Gdańsk: GWP. Edelmann R. J. (2005). Konflikty w pracy. Gdańsk: GWP. Fuchs B. (1999). Gry i zabawy na dobry klimat w grupie. Kielce: Jedność. Hogan K. (2005). Sztuka porozumienia. Twoja droga na szczyty. Warszawa: Santorski&Co. Lieberman D. J. (2004). Sztuka rozwiązywania konfliktów. Gdańsk (GWP). Luvmour J. i B. i in. (2003). Wszyscy wygrywamy. Gry i zabawy uczące, jak pogłębiać relacje z ludźmi. Gdańsk: GWP. McKay M., Davis M., Fanning P. (2006). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP. Morreale S.P., Spitzberg J.B., Barge J.K. (2007). Komunikacja między ludźmi. Warszawa: PWN. Rojewska J. (2000). Grupa bawi się i pracuje. Cz. II. Oficyna Wydawncza UNUS. Vopel K.W. (2005). Kompas uczuć. Ćwiczenia i eksperymenty do zastosowania w pracy grupowej i terapii. Kielce: Jedność. |
Efekty uczenia się: |
1. ma wiedzę na temat kulturowych, społecznych i instytucjonalnych uwarunkowań procesów komunikacyjnych K_W10 2. ma wiedzę o mechanizmach poznawczych komunikacji społecznej i kulturowej K_W14 3. zna teorie psychologiczne podstawowych czynności poznawczych i procesów komunikacyjnych K_W18 4. posługuje się terminologią, pojęciami i teoriami specyficznymi dla dyscyplin wchodzących w skład kognitywistyki K_U01 5. ma umiejętność analizy zmiennych psychologicznych w przebiegu procesów poznawczych i komunikacyjnych K_U12 6. posługuje się różnorodnymi kodami w komunikacji społecznej i międzykulturowej K_U14 7. potrafi współdziałać w grupach oraz interdyscyplinarnych zespołach badawczych, przyjmując w nich różne role K_K03 8. dobiera właściwe metody służące do rozwiązania zadań praktycznych – poznawczych i komunikacyjnych K_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.