Niechrześcijańskie religie współczesnego świata
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-MS1-3NCR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.053
|
Nazwa przedmiotu: | Niechrześcijańskie religie współczesnego świata |
Jednostka: | Instytut Historii i Nauk Politycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | kierunkowe |
Założenia (opisowo): | Podstawowa wiedza o wielkich religiach niechrześcijańskich występujących we współczesnym świecie, oraz ich roli w dziejach świata. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Zapoznanie słuchaczy z chronologią, dziejami, doktrynami oraz aktualnym stanem najważniejszych religii niechrześcijańskich występujących we współczesnym świecie. Celem jest także ukazanie roli religii we współczesnych stosunkach społecznych i politycznych oraz wynikających stąd implikacji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki, praktyczny. Studia stacjonarne. Status przedmiotu - obowiązkowy. Nauki społeczne, stosunki międzynarodowe 30h - wykład Metody dydaktyczne: wykład, konwersacja, dyskusja, prezentacje multimedialne. Punkty ECTS - 3 Bilans nakładu pracy studenta Rodzaje aktywności studenta: Udział w wykładach - 15x2h Studiowanie literatury i przygotowanie do dyskusji w trakcie wykładu - 15h Przygotowanie do egzaminu - 30h Udział w egzaminie - 1h Udział w konsultacjach -2h Wskaźniki ilościowe Nakład pracy studenta związany z zajęciami: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 33h - 1 ECTS o charakterze praktycznym: 45h - 2 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: K. Banek, Historia religii; religie niechrześcijańskie, Kraków 2007; E, Brenner-Traut, Pięć wielkich religii świata, Warszawa 1987; Z. Landowski, Islam : nurty, odłamy, sekty, Warszawa 2008; A. Zwoliński, Wielkie Religie Wschodu, Kraków 2008; M. Marczewska-Rytko, Religia i polityka we współczesnym świecie, Lublin 2010. A. Jamsheer Hassan, Historia powstania islamu jako doktryny społeczno-politycznej, Warszawa 2009. Islam w Europie: bogactwo różnorodności czy źródło konfliktów, red. M. Widy-Behiesse, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca: K. Pędziwiatr, Od islamu imigrantów do islamu obywateli. Muzułmanie w krajach Europy Zachodniej, Kraków 2008. K. Armstrong, Spór o Boga. Czym naprawdę jest religia, Warszawa 2011. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Student rozumie podstawowe mechanizmy kulturowe, polityczne, prawne i ekonomiczne warunkujące stosunki międzynarodowe; - Student zna podstawowe więzi ekonomiczne, etniczne, kulturowe, polityczne i ich znaczenie w stosunkach międzynarodowych. Umiejętności - Student potrafi doszukiwać się związków przyczynowo-skutkowych wydarzeń międzynarodowych. Kompetencje społeczne - Student swobodnie funkcjonuje w środowisku wielokulturowym, rozumie wartość pluralizmu i tolerancji. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.