Superwizja autorskich warsztatów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SS1-2SAW |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Superwizja autorskich warsztatów |
Jednostka: | Wydział Historyczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalistyczne |
Założenia (opisowo): | Zaliczenie wcześniejszych przedmiotów w ramach modułu |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu realizację autorskich warsztatów na podstawie przygotowanego scenariusza w poprzednich zajęciach (Projektowanie i prowadzenie szkoleń) . Każdy uczestnik/ uczestniczka zajęć będzie miał/a obowiązek zrealizowania fragmentu szkolenia (około 1 godziny). Następnie otrzyma informację zwrotną od uczestników i superwizora (czyli prowadzącego). Studenci/ studentki będą mieli/ miały możliwość wykorzystania swojej wiedzy na temat procesu grupowego, metod i technik pracy z grupą, narzędzi komunikacyjnych w pracy trenerskiej, formułowania feedbacku (informacji zwrotnej) w praktyce. W miarę możliwości przy uzyskaniu zgody uczestników/ uczestniczek zajęcia będą nagrywane, dzięki czemu będzie można je zanalizować po zakończeniu zajęć (w trakcie konsultacji). |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu realizację autorskich warsztatów na podstawie przygotowanego scenariusza w poprzednich zajęciach (Projektowanie i prowadzenie szkoleń) . Każdy uczestnik/ uczestniczka zajęć będzie miał/a obowiązek zrealizowania fragmentu szkolenia (około 1 godziny). Następnie otrzyma informację zwrotną od uczestników i superwizora (czyli prowadzącego). Studenci/ studentki będą mieli/ miały możliwość wykorzystania swojej wiedzy na temat procesu grupowego, metod i technik pracy z grupą, narzędzi komunikacyjnych w pracy trenerskiej, formułowania feedbacku (informacji zwrotnej) w praktyce. W miarę możliwości przy uzyskaniu zgody uczestników/ uczestniczek zajęcia będą nagrywane, dzięki czemu będzie można je zanalizować po zakończeniu zajęć (w trakcie konsultacji). Zajęcia polegają na poprowadzeniu autorskiego warsztatu (lub jego fragmentu – w zależności od liczebności grupy) przez studentów w formie superwizji. Prowadzący zapewnia tzw. sesję wstępną – zapoznanie się ze scenariuszem warsztatów, ustalenia zasad superwizji warsztatu oraz sesję zamykającą – udzielenie obszernej informacji zwrotnej po zakończeniu warsztatu, samorefleksja prowadzącego warsztat, zebranie informacji zwrotnej od uczestników. |
Literatura: |
M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004 M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004. N. P. Alexander „Udane szkolenie”, Jedność, 2007. A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011 A. Mayo, ,,Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników” , Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2002. L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia wraz ze sposobem ich weryfikacji W1. Ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów grupowych. sesja wstępna U1. Potrafi przygotować prezentację multimedialną przeprowadzenie warsztatu K1. Jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim. sesja wstępna/ przeprowadzenie warsztatu K2. Ma świadomość konieczności planowania w czasie wykonywania poszczególnych zadań. sesja wstępna/ przeprowadzenie warsztatu K3. Ma świadomość swoich mocnych i słabych stron w kontekście funkcjonowania na rynku pracy. sesja wstępna/ przeprowadzenie warsztatu |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia – zaliczenie na ocenę Ocena jest wynikiem: - oceny superwizora (prowadzącego zajęcia) z sesji wstępnej oraz z przeprowadzenia warsztatu (sesja zamykająca) - zebranych informacji zwrotnych od uczestników (sesja zamykająca) - stopnia zaangażowania w przygotowanie warsztatów (sesja wstępna) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.