Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Superwizja autorskich warsztatów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-SS1-2SAW
Kod Erasmus / ISCED: 14.252 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0314) Socjologia i kulturoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Superwizja autorskich warsztatów
Jednostka: Wydział Historyczno-Socjologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalistyczne

Założenia (opisowo):

Zaliczenie wcześniejszych przedmiotów w ramach modułu


Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu realizację autorskich warsztatów na podstawie przygotowanego scenariusza w poprzednich zajęciach (Projektowanie i prowadzenie szkoleń) . Każdy uczestnik/ uczestniczka zajęć będzie miał/a obowiązek zrealizowania fragmentu szkolenia (około 1 godziny). Następnie otrzyma informację zwrotną od uczestników i superwizora (czyli prowadzącego). Studenci/ studentki będą mieli/ miały możliwość wykorzystania swojej wiedzy na temat procesu grupowego, metod i technik pracy z grupą, narzędzi komunikacyjnych w pracy trenerskiej, formułowania feedbacku (informacji zwrotnej) w praktyce. W miarę możliwości przy uzyskaniu zgody uczestników/ uczestniczek zajęcia będą nagrywane, dzięki czemu będzie można je zanalizować po zakończeniu zajęć (w trakcie konsultacji).

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu realizację autorskich warsztatów na podstawie przygotowanego scenariusza w poprzednich zajęciach (Projektowanie i prowadzenie szkoleń) . Każdy uczestnik/ uczestniczka zajęć będzie miał/a obowiązek zrealizowania fragmentu szkolenia (około 1 godziny). Następnie otrzyma informację zwrotną od uczestników i superwizora (czyli prowadzącego). Studenci/ studentki będą mieli/ miały możliwość wykorzystania swojej wiedzy na temat procesu grupowego, metod i technik pracy z grupą, narzędzi komunikacyjnych w pracy trenerskiej, formułowania feedbacku (informacji zwrotnej) w praktyce. W miarę możliwości przy uzyskaniu zgody uczestników/ uczestniczek zajęcia będą nagrywane, dzięki czemu będzie można je zanalizować po zakończeniu zajęć (w trakcie konsultacji).

Zajęcia polegają na poprowadzeniu autorskiego warsztatu (lub jego fragmentu – w zależności od liczebności grupy) przez studentów w formie superwizji. Prowadzący zapewnia tzw. sesję wstępną – zapoznanie się ze scenariuszem warsztatów, ustalenia zasad superwizji warsztatu oraz sesję zamykającą – udzielenie obszernej informacji zwrotnej po zakończeniu warsztatu, samorefleksja prowadzącego warsztat, zebranie informacji zwrotnej od uczestników.

Literatura:

M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004

M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004.

N. P. Alexander „Udane szkolenie”, Jedność, 2007.

A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011

A. Mayo, ,,Kształtowanie strategii szkoleń i rozwoju pracowników” , Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2002.

L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998.

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia wraz ze sposobem ich weryfikacji

W1. Ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów grupowych.

sesja wstępna

U1. Potrafi przygotować prezentację multimedialną

przeprowadzenie warsztatu

K1. Jest otwarty na pracę w grupie, potrafiąc przyjmować w niej różne role. Dostrzega potrzebę kreatywnego kierowania zespołem ludzkim.

sesja wstępna/ przeprowadzenie warsztatu

K2. Ma świadomość konieczności planowania w czasie wykonywania poszczególnych zadań.

sesja wstępna/ przeprowadzenie warsztatu

K3. Ma świadomość swoich mocnych i słabych stron w kontekście funkcjonowania na rynku pracy.

sesja wstępna/ przeprowadzenie warsztatu

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia – zaliczenie na ocenę

Ocena jest wynikiem:

- oceny superwizora (prowadzącego zajęcia) z sesji wstępnej oraz z przeprowadzenia warsztatu (sesja zamykająca)

- zebranych informacji zwrotnych od uczestników (sesja zamykająca)

- stopnia zaangażowania w przygotowanie warsztatów (sesja wstępna)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)