Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Projektowanie i prowadzenie szkoleń

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0500-SS1-3PSZ Kod Erasmus / ISCED: 14.2 / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie i prowadzenie szkoleń
Jednostka: Instytut Socjologii i Kognitywistyki
Grupy: 3L stac.I. st. sudia socjologiczne - przedmioty specjalistyczne
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalistyczne

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Sztop-Rutkowska
Prowadzący grup: Katarzyna Sztop-Rutkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis:

Zajęcia obejmują następujące zagadnienia:

charakterystyka dobrego trenera,

logistyka szkolenia,

identyfikowanie i analiza potrzeb szkoleniowych,

metody projektowania szkoleń z wykorzystaniem metod aktywnych i z zastosowaniem Cyklu Kolba,

metody tworzenia scenariuszy szkoleń,

narzędzia i techniki szkoleniowe

metody ewaluacji szkoleń,

wiedza na temat udzielania tzw. informacji zwrotnej

Pełny opis:

WIEDZA:

1. Student/ka rozumie specyfikę procesu grupowego w małej grupie szkoleniowej i konieczność jej uwzględniania przy pracy warsztatowej;

2. zna metody aktywnej pracy z grupą

3. zna metody ewaluacji szkoleń

Weryfikacja: ocena przygotowanego scenariusza przez osobę prowadzącą.

UMIEJĘTNOŚCI:

1. potrafi przygotować scenariusz do szkoleni

Weryfikacja: ocena przygotowanego scenariusza przez osobę prowadzącą.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1. jest świadomy/a konieczności udoskonalania umiejętności społecznych

2. jest otwarty/a na pracę w grupie, dostrzega potrzebę kreatywnego prowadzenia pracy z grupą

3. ma świadomość konieczności dobrego planowania w czasie poszczególnych elementów szkolenia i pracy w grupie

weryfikacja: publiczne przedstawienie z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Każdy uczestnik zajęć przygotuje autorski scenariusz (jest możliwość pracy w parach trenerskich). Prezentuje go na forum grupy (z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej) i otrzymuje informację zwrotną od uczestników zajęć i prowadzącej. Ocena końcowa jest sumą :

1. zaangażowania w czasie pracy na ćwiczeniach

2. oceny autorskiego scenariusza warsztatu/ szkolenia

Literatura:

Nancy P. Alexander "Udane szkolenie. Przewodnik szkoleń i warsztatów", Jedność, I wyd. 2008

Małgorzata Czarnecka, Dorota Kostowska, Dobre spotkanie, jak to zrobić? http://frsi.org.pl/dobre-spotkanie-jak-to-zrobic/

Uzupełniająca:

M. Łaguna, „Szkolenie” Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004

M. Silberman, „Metody aktywizujące w szkoleniach” Oficyna Ekonomiczna 2004.

A. Kirby, „Gry szkoleniowe”, Wolters Kulwer 2011

D. L. Kirkpatrick, ,,Ocena efektywności szkoleń. Cztery poziomy oceny efektywności szkoleń” Studio EMKA, Warszawa 2001.

L. Rae, ,,Planowanie i projektowanie szkoleń” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

P. Bramley, ,,Ocena efektywności szkoleń.” Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

R. Leslie „Planowanie i projektowanie szkoleń”, Kraków, Oficyna Ekonomiczna, 1998.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.