Socjopsychologicze aspekty uczuć i emocji, zarządzanie emocjami
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0500-SS2-2SAU |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.252
|
Nazwa przedmiotu: | Socjopsychologicze aspekty uczuć i emocji, zarządzanie emocjami |
Jednostka: | Wydział Historyczno-Socjologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe specjalizacyjne |
Założenia (opisowo): | Przedmiot jest przewidziany dla studentów specjalizacji Coaching z elementami psychologii społecznej. Studenci powinni ukończyć podstawowe przedmioty specjalizacyjne przed rozpoczęciem przedmiotu. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
W ramach przedmiotu studenci zapoznają się z podstawowymi zagadnieniami, teoriami problemami wynikającymi z interdyscyplinarnej analizy zagadnień związanych z emocjami i uczuciami. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki; Forma studiów: stacjonarne; Rodzaj przedmiotu; specjalizacyjny Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, nauki socjologiczne; Rok studiów/semestr: rok 2, semestry: 2; Wymaganie wstępne: brak; Liczba godzin: 30; Metody dydaktyczne: referat, warsztaty, dyskusja grupowa, zaliczenie pisemne; Punkty ECTS: 4; Bilans nakładu pracy studenta: udział w seminarium 30h, konsultacje związane z przygotowaniem warsztatu 20h, przygotowanie referatu 25h , przygotowanie do zaliczenia 25h. egzaminu magisterskiego 60h; Wskaźniki ilościowe: bilans pracy związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego 50h (2ECTS), nakład pracy związany z zajęciami praktycznymi: 50h (2 ECTS). |
Literatura: |
1. Piotr Bindera, Hanna Palska, Wojciech Pawlik (red.). 2009. Emocje a kultura i życie społeczne, IFiS PAN; 2. Bauer, Joahim. 2015. Empatia. Co potrafią neurony lustrzane, PWN; 3. Czerner, Anna, Wlżbieta Nieroba. 2011. Studia z socjologii emocji, UO; 4. Damasio, Antonio. 2002. Błąd Kartezjusza, Nowe Horyzonty 5. Ekman, Paul, Richard J. Davidson. 1999. Natura emocji, GWP; 6. Hochschild, Arlie. 2009. Zarządzanie emocjami. Komercjalizacja ludzkich uczuć; PWN; 7. Keysers, Christian. 2017. Empatia, CC; 8. Tomasello, Michael. 2002. Kulturowe źródła ludzkiego poznawania, PIW; 9. Turner, Jonathan, Jan Stets. 2009. Socjologia emocji, PWN. 10. De Waal Frans. 2019. Ostatni uścisk Mamy, Copernicus Center; 11. Damasio, Antonio. 2000. Tajemnica świadomości, Rebis |
Efekty uczenia się: |
S2_W03 - student ma pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarnych zagadnień związanych z emocjami i uczuciami. Zna różnice między ujęciami: socjologicznymi, psychologicznymi i neurobiologicznymi; S2_W22 - student ma rozszerzona wiedzę o współczesnych ujęciach uczuć i emocji w psychologii; S2_W23 - student potrafi w pogłębiony sposób scharakteryzować socjologiczne i psychologiczne teorie dotyczące uczuć i emocji; S2_W32 - student zna najnowsze orientacje teoretyczne dotyczące uczuć i emocji w socjologii i psychologii społecznej; S2_U21 - student potrafi w twórczy sposób łączyć ze sobą różne ujęcia teoretyczne i zagadnienia dotyczące uczuć i emocji, wykorzystując przy tym wiedzę z dyscyplin pokrewnych; S2_K12 - student jest gotowy na wykorzystywanie wiedzy z innych dyscyplin w rozstrzyganiu problemów społecznych związanych z emocjami i uczuciami. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena referatu, ocena warsztatu, zaliczenie pisemne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.