Projektowanie systemów informatycznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-ES1-3PSI |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie systemów informatycznych |
Jednostka: | Instytut Informatyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Informatyka ekonomiczna 0600-ES1-1IEK |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką projektowania systemów informatycznych ukierunkowanych na wspomaganie podejmowania decyzji ekonomicznych i zarządczych oraz realizowania procesów gospodarczych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obieralny Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, informatyka Rok studiów / semestr: 3 / 5 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): - Informatyka ekonomiczna Liczba godzin zajęć dydaktycznych: - wykład: 30 h - laboratorium: 15 h Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, zajęcia laboratoryjne, projekt. Punkty ECTS: 4 Bilans nakładu pracy studenta (rodzaj aktywności i liczba godzin): - Udział w wykładach: 15 x 2 = 30 h - Udział w laboratoriach: 15 x 1 = 15 h - Przygotowanie do zajęć: 30 h - Przygotowanie raportu: 10 h - Przygotowanie prezentacji :10 h - Przygotowanie do testu: 10 h - Przygotowanie do egzaminu: 10 h - Obecność na teście/egzaminie: 2 + 2 = 4 h - Udział w konsultacjach: 2 h Wskaźniki ilościowe: - Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 47 h / 1,5 ECTS - Nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 77 h / 3 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - W. Dąbrowski, A. Stasiak, M. Wolski, "Modelowanie systemów informatycznych w języku UML 2.1", PWN, 2007 - B.D. McLaughlin, G. Pollice, D. West, "Analiza i projektowanie obiektowe. Rusz głową!", Helion, 2010 - I. Sommerville, "Inżynieria oprogramowania", WNT, 2003 Literatura uzupełniająca: - D. Pilone, R. Miles, "Head First Software Development. Edycja polska", Helion, 2012 - S. Wrycza, P. Marcinkowski, K. Wyrzykowski, "Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych", Helion, 2005 - R. Dumnicki, A. Kasprzyk, M. Kozłowski, "Analiza i projektowanie obiektowe", Helion, 1998 |
Efekty uczenia się: |
- Zna procesy i wybrane modele cyklu życia oprogramowania i systemów informatycznych. K_IE1A_W02, K_IE1A_W04 - Zna wybrane podejścia do rozwijania systemów i do prowadzenia przedsięwzięć informatycznych. K_IE1A_W02 - Zna podstawy obiektowego modelowania systemów z wykorzystaniem UML. K_IE1A_W02, K_IE1A_W04 - Potrafi ocenić dokumentację projektową oraz wyniki implementacji nieskomplikowanego systemu informatycznego. K_IE1A_U06, K_IE1A_U07 - Potrafi sporządzić projekt prostego systemu informatycznego i zaimplementować go w wybranej technologii. K_IE1A_U03 - Potrafi przygotować raport i prezentację przedstawiające wyniki projektowania i implementowania systemu informatycznego. K_IE1A_U28 - Rozumie konieczność ciągłego dokształcania się. K_IE1A_K01, K_IE1A_K05 - Umie pracować w zespole. K_IE1A_K02 Metody sprawdzenia osiągnięcia efektów uczenia się (wykład): - sprawdzian pisemny i ustny Metody sprawdzenia osiągnięcia efektów uczenia się (laboratorium): - sprawozdanie pisemne i ustne z wykonanych prac - sprawdzian pisemny i ustny - obserwacja studenta podczas zajęć |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.