Teoria gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-FS2-1TG |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.103
|
Nazwa przedmiotu: | Teoria gier |
Jednostka: | Instytut Matematyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Dobiera oraz modyfikuje strategie. Interpretuje kryteria Savage’a, Laplace’a, Walda i Hurwicza. Projektuje i implementuje algorytmy typu Minimax i AlfaBeta. Identyfikuje, formułuje, analizuje proste problemy społeczne i ekonomiczne. z wykorzystaniem narzędzi teorii gier. |
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki matematyczne, dyscyplina: matematyka Rok studiów: 1, semestr: 2 Prerekwizyty: brak wykład 30 godz. ćwiczenia 30 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach15x2h = 30h udział w ćwiczeniach 15x2h = 30h przygotowanie do zajęć 7x3h = 21h dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach (wykładach, ćwiczeniach) 7x2h = 14h udział w konsultacjach 12x1h = 12h przygotowanie do egzaminu i udział w nim 12h + 3h = 15h przygotowanie do kolokwiów 3x4h = 12h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 75 godzin, 3 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 77 godzin, 3 ECTS |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Posiada wiedzę obejmującą możliwości stosowania narzędzi teorii gier w praktyce do modelowania zjawisk i procesów ekonomicznych.K_U16, K_W07, K_K05 Zna podstawowe pojęcia z zakresu teorii gier.K_W04 Zna podstawowe przykłady gier.K_W04 Dobiera oraz modyfikuje strategie.K_U20 Interpretuje kryteria Savage'a, Laplace'a, Walda i Hurwicza.K_U20 Projektuje i implementuje algorytmy typu Minimax i AlfaBeta.K_U20 Identyfikuje, formułuje, analizuje proste problemy społeczne i ekonomiczne z wykorzystaniem narzędzi teorii gier.K_W07 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny. Skala ocen: 0% - 50% - ocena niedostateczna 51% - 60% - ocena dostateczna 61% - 70% - ocena dostateczna plus 71% - 80% - ocena dobra 81% - 90% - ocena dobra plus 91% - 100% - ocena bardzo dobra |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.