Podstawy programowania strukturalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-IS1-1PPS |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.303
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy programowania strukturalnego |
Jednostka: | Instytut Informatyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Nauczyć podstaw i metodologii przetwarzania informacji w komputerze (reprezentacja informacji, przetwarzanie informacji na poziomie maszynowym i w językach wysokiego poziomu). Nauczyć podstaw i metodologii programowania imperatywnego, umiejętność programowania w języku C z uwzględnieniem dynamicznego zarządzania pamięcią, podprogramów, rekurencji. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki:Informatyka obszar nauk ścisłych i technicznych Rok studiów / semestr: 1 / 1 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak Wykład: 30 Ćwiczenia: 30 Laboratorium: 15 Metody dydaktyczne: wykład, ćwiczenia z wieloma sprawdzianami (minimum cztery), zadania rozwiązywane na zajęciach laboratoryjnych Punkty ECTS: 7 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 30h - ćwiczenia 30h - laboratorium 15h Przygotowanie do zajęć: - wykład 15h - ćwiczenia 30h - laboratorium 15h Zapoznanie z literaturą: 10h Przygotowanie do kolokwium: 15h Przygotowanie do egzaminu: 10h Czas trwania egzaminu: 3h Udział w konsultacjach: 10h Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 88, 4 ECTS o charakterze praktycznym: 60, 2 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: B. Kernighan, D. Ritchie, Język ANSI C N. Wirth, Algorytmy + struktury danych = programy Literatura uzupełniająca: Dokumentacja kompilatora GCC |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Zna podstawy działania komputera (procesor, rejestry, pamięć, język maszynowy i asembler), zna metody reprezentacji danych numerycznych (zapis stałopozycyjny, kod uzupełnieniowy do 2, zapis zmiennopozycyjny) i tekstowych w pamięci komputera.. K_W04, K_W05 Zna pojęcie problemu i algorytmu, zna metody i narzędzia formułowania algorytmów (schematy blokowe, opisy słowne), zna podstawowe konstrukcje programistyczne (wyrażenia, operacja przypisania, konstrukcje iteracyjne i warunkowe). . K_W04, K_W05 Potrafi sformułować proste algorytmy w postaci schematów blokowych i opisów słownych. . K_U06 Potrafi zastosować podstawowe typy i struktury danych (skalarne, tablicowe, strukturalne) oraz podstawowe konstrukcje programistyczne (operatory, wyrażenia, instrukcje proste i złożone, instrukcje iteracyjne, instrukcje warunkowe, instrukcje wejścia/wyjścia) do konstrukcji prostych programów w języku programowania C.. K_U07, K_U08 Potrafi wydzielić logiczne i funkcjonalne fragmenty programu w postaci procedur (funkcji) języka C, potrafi stosować metody komunikacji między procedurami języka C (parametry formalne, zmienne globalne). . K_U07, K_U08 Potrafi korzystać z zaawansowanych technik programistycznych: dynamiczne zarządzanie pamięcią, dynamiczne struktury danych (tablice o zmiennych rozmiarach, listy), rekurencja. . K_U07, K_U08 Rozróżnia między wiedzą uniwersalną w dziedzinie programowania, a umiejętnościami technicznymi zależnymi od stosowanych rozwiązań technologicznych. Rozumie potrzebę doskonalenia w zakresie wiedzy uniwersalnej i konieczność ciągłego uzupełniania umiejętności technicznych. . K_K02, K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia:egzamin. Dopuszczalna liczba nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach laboratoryjnych/ćwiczeniowych to 20% zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.