Systemy zdalnej edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-IS2-1SZE |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.303
|
Nazwa przedmiotu: | Systemy zdalnej edukacji |
Jednostka: | Zakład Modelowania Materiałów |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Wymagania (lista przedmiotów): | Techniki multimedialne 0600-IS2-1TMUL |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zasadami i narzędziami zdalnego kształcenia, a także kształcenie umiejętności instalowania i obsługi platformy e-learningowej oraz tworzenia kursów e-learningowych. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki:Informatyka obszar nauk ścisłych i technicznych Rok studiów / semestr: 1 / 2 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Techniki multimedialne, Wykład: 15 Projekt: 15 Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja, dyskusja, metoda problemowa, projekt. Punkty ECTS: 3 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - projekt 15h Przygotowanie do zajęć: - projekt 15h Zapoznanie z literaturą: 10h Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 10h Przygotowanie do egzaminu: 5h Czas trwania egzaminu: 1h Zadania projektowe realizowane w domu: 5h Udział w konsultacjach: 2h Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 33, 1ECTS o charakterze praktycznym: 45, 2 ECTS |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna , Kraków 2005 Juszczyk S., Edukacja na odległość : kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002, Mokwa-Tarnowska I., E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim – zagadnienia metodyczne, 2017, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej. Bednarek J., Lubina E., Kształcenie na odległość - podstawy dydaktyki. PWN, Mikom, Warszawa 2008. Literatura uzupełniająca: Materiały Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego www.sea.edu.pl , czasopismo e-mentor online |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Zna budowę systemu zdalnej edukacji.. K_W13 Zna zasady przygotowywania kursów e-learningowych (ich struktury i materiałów dydaktycznych).. K_W14, K_W15 Potrafi zainstalować platformę e-learningową, skonfigurować ją i obsługiwać.. K_U20 Umie zaplanować strukturę kursu e-learningowego oraz przygotować jego komponenty.. K_U16 Umie wykonać niezbyt obszerny i nieskomplikowany pełny kurs i przetestować go.. K_U16 Rozwiązuje problemy w sposób twórczy.. K_K01 Rozumie i realizuje potrzebę samodzielnego dokształcania się. K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: egzamin z wykładu i zaliczenie projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.