Grafika wektorowa i rastrowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-IS2-2GWR |
Kod Erasmus / ISCED: |
11.305
|
Nazwa przedmiotu: | Grafika wektorowa i rastrowa |
Jednostka: | Instytut Informatyki. |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | specjalnościowe |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami grafiki komputerowej wektorowej i rastrowej. |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne / niestacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Dziedzina i dyscyplina nauki:Informatyka obszar nauk ścisłych i technicznych Rok studiów / semestr: 2 / 3 Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): Przedmioty wprowadzające: Wykład: 15 Laboratorium: 15 Projekt: 15 Metody dydaktyczne: Wykład, ćwiczenia laboratoryjne, projekt Punkty ECTS: 5 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w zajęciach: - wykład 15h - laboratorium 15h -projekt 15h Przygotowanie do zajęć: - laboratorium 15h - projekt 15h Zapoznanie z literaturą: 15h Przygotowanie do zaliczenia wykładu: 10h Czas trwania zaliczenia wykładu: 1h Zadania projektowe realizowane w domu: 20h Udział w konsultacjach: 5h Wskaźniki ilościowe: wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 51, 2ECTS o charakterze praktycznym: 80, 3 ECTS |
Literatura: |
Jankowski M. , Elementy grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 1990 Kiciak P. , Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. Zastosowania w grafice komputerowej, WNT 2005 Birn J. , Cyfrowe oświetlenie i rendering. Wydanie drugie. Helion 2007 Foley J.D. , van Dam A., Feiner S.K. , Hughes J.F. ,Phillips R.L. , Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT 1995 |
Efekty uczenia się: |
1. zna sposoby reprezentacji obrazu w grafice komputerowej, podstawowe modele barw, ich właściwości oraz problem percepcji barwy, 2. zna podstawowe obiekty grafiki wektorowej i sposoby ich transformacji w przestrzeni dwuwymiarowej oraz podstawowe prymitywy grafiki rastrowej i algorytmy ich tworzenia, 3. potrafi dokonać analizy zadania i wybrać odpowiednie oprogramowanie do realizacji tego zadania, 4. potrafi dobrać właściwą reprezentację obrazu i dobrać odpowiedni model barw, 5. potrafi zastosować odpowiednie sposoby transformacji obiektów wektorowych i umie przewidzieć efekt ich zastosowania, 6. potrafi zastosować odpowiednie filtry graficzne na obiektach rastrowych i umie przewidzieć efekt ich zastosowania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Pisemne zaliczenie wykładu. Zaliczenie laboratorium na podstawie aktywności na zajęciach, wykonania ćwiczeń laboratoryjnych. Zaliczenie projektu na podstawie sprawozdania z wykonanego projektu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.