Uniwersytet w Białymstoku - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy programowania gier komputerowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0600-IS2-2PGK
Kod Erasmus / ISCED: 11.305 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy programowania gier komputerowych
Jednostka: Instytut Informatyki.
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

specjalnościowe

Założenia (opisowo):

Celem przedmiotu jest zdobycie praktycznych umiejętności tworzenia interaktywnych gier komputerowych 2D i 3D

Skrócony opis:

Zarządzanie sceną 2D oraz 3D. Formaty plików graficznych animacji szkieletowych. Algorytmy rozpoznawania i rozstrzygania kolizji. Metody przycinania scen 3D. Widoczność pomiędzy obiektami sceny. Wirtualna rzeczywistość. Efekty specjalne i dźwięk. Interaktywność i interfejs użytkownika. Testowanie wydajności gier. Optymalizacji kodu do działania w czasie rzeczywistym.

Pełny opis:

Profil studiów: ogólnoakademicki

Forma studiów: stacjonarne

Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy

Dziedzina i dyscyplina nauki:Informatyka obszar nauk ścisłych i technicznych

Rok studiów / semestr: stopień: II, sem. 3

Wykład: 15 Laboratorium: 15

Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak

Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja, dyskusja, zajęcia laboratoryjne.

Punkty ECTS: 3

Bilans nakładu pracy studenta:

Udział w zajęciach:

- wykład 15h

- laboratorium 15h

Przygotowanie do zajęć:

- laboratorium 10h

Zapoznanie z literaturą: 10h

Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 15h

Przygotowanie do zaliczenia wykładu: 5h

Czas zaliczenia wykładu: 1h

Zadania projektowe realizowane w domu: 10h

Udział w konsultacjach: 2h

Wskaźniki ilościowe:

wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 33, 1ECTS

o charakterze praktycznym: 50, 2 ECTS

Literatura:

Ryan Henson Creighton: Unity 3D Game Development by Example Beginner's Guide. Packt Publishing

Rani, K. Aava: Learning Unity Physics. Packt Publishing.

Venita Pereira Learning Unity 2D Game Development by Example. Packt Publishing.

Dickheiser M.J., C++ dla programistów gier. Helion 2007.

DeLoura M., Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1,2, Helion 2002.

Treglia D., Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 3, Helion 2003.

Grzyb J., J2ME. Tworzenie gier. Helion 2008.

Efekty uczenia się:

Zdobycie praktycznych umiejętności projektowania i implementacji gier komputerowych, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie technologii multimedialnych i elementów wirtualnej rzeczywistości.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie wykładu. pisemne lub ustne

Zaliczenie laboratorium na podstawie oceny napisanych przez studentów programów realizujących gry komputerowe.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.
ul. Świerkowa 20B, 15-328 Białystok tel: +48 85 745 70 00 (Centrala) https://uwb.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)