Analiza matematyczna I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-MS1-1AM1 | Kod Erasmus / ISCED: |
11.101
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna I | ||
Jednostka: | Instytut Matematyki. | ||
Grupy: |
3L stac. I st. studia matematyki - przedmioty obowiązkowe |
||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Skrócony opis: |
Założenia i cele przedmiotu: Znajomość materiału w zakresie przedstawianych treści na poziomie:a) rozumienia wprowadzanych pojęć oraz treści twierdzeń b) znajomości przeprowadzanych dowodów c) przytaczania odpowiednich przykładów d) rozwiązywania zadań rachunkowych |
||
Pełny opis: |
Profil kształcenia: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Przedmiot obowiązkowy Dziedzina: nauki matematyczne, dyscyplina: matematyka Rok studiów: 1, semestr: 1 Prerekwizyty: brak wykład 60 godz. ćwiczenia 90 godz. Metody dydaktyczne: wykłady, ćwiczenia rachunkowe, konsultacje, praca nad literaturą, rozwiązywanie zadań domowych, dyskusje w grupach problemowych. Punkty ECTS: 9 Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach15x4h = 60h udział w ćwiczeniach 15x6h = 90h przygotowanie do zajęć 13x3h = 39h dokończenie rozwiązywania zadań rozpoczętych na ćwiczeniach i opracowanie w domu notatek po odbytych zajęciach (wykładach, ćwiczeniach) 10x2h = 20h udział w konsultacjach 5x1h = 5h rozwiązanie zadań domowych 15x2h = 30h przygotowanie do egzaminu i udział w nim 16h + 6h = 22h Wskaźniki ilościowe nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 161 godzin, 6 ECTS nakład pracy studenta związany z zajęciami o charakterze praktycznym: 184 godzin, 7 ECTS |
||
Literatura: |
Podręcznik podstawowy: W. Rudin „Podstawy analizy matematycznej” Literatura uzupełniająca: W. Rudin „Analiza rzeczywista i zespolona” K. Kuratowski „Rachunek różniczkowy i całkowy” L. Schwartz „Kurs analizy matematycznej” K. Maurin „Analiza" Zbiory zadań: W. Krysicki, L. Włodarski „Analiza matematyczna w zadaniach” M. Gewert, Z. Skoczylas „ Analiza matematyczna. Przykłady i zadania” J. Banaś, S. Wędrychowicz „Zbiór zadań z analizy matematycznej” G. N. Berman „Zbiór zadań z analizy matematycznej” |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia w ramach realizacji przedmiotu: Rozumie pojęcie relacji i umie je stosować zarówno do definiowania odwzorowań jak i relacji równoważności.K_U05, K_U06, K_U09, K_W02, K_W04, K_W05 Zna pojęcie liczby rzeczywistej jako klasy równoważności ciągu liczb wymiernych; umie zdefiniować działania na liczbach rzeczywistych.K_U08, K_W02, K_W04, K_W05 Potrafi zdefiniować podzbiory otwarte, domknięte, spójne i zwarte w zbiorze liczb rzeczywistych. Rozumie zależności między tymi pojęciami.K_U23, K_W02, K_W04, K_W05 Sprawnie liczy granice ciągów liczb rzeczywistych. Stosuje podstawowe twierdzenia z teorii granic.K_U07, K_U10, K_W02, K_W04, K_W05 Zna pojęcie szeregu, zbieżności bezwzględnej i warunkowej szeregu; stosuje skutecznie kryteria zbieżności szeregu i zna twierdzenie Riemanna o granicach szeregu warunkowo zbieżnego.K_U10, K_W02, K_W04, K_W05 Rozumie, że przestrzeń R^n jest przykładem przestrzeni metrycznej i potrafi określić podstawowe pojęcia z tym związane.K_U10, K_U23, K_W02, K_W04, K_W05 Rozumie pojęcie odwzorowania ciągłego i zna podstawowe twierdzenia z tym związane.K_U10, K_U24, K_W02, K_W04, K_W05 Biegle liczy granice funkcji jednej zmiennej.K_U07, K_U10, K_W02, K_W04, K_W05 |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Ogólna forma zaliczenia: egzamin |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.