Język angielski cz.I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-AS1-1LJA1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.001
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski cz.I |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | lektoraty |
Założenia (opisowo): | Treści kształcenia: celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i przekładu tekstów specjalistycznych. Efekty kształcenia: bierna i czynna znajomość języka angielskiego – ogólnego i specjalistycznego – adekwatna do poziomu grupy, do której uczęszczał dany student. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Pełny opis: |
Elementy składowe sylabusu Nazwa jednostki prowadzącej kierunek: Wydział Prawa Nazwa kierunku studiów: Administracja Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia: Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Kod przedmiotu: 0700-AS2- 1JAN1 Język przedmiotu: Język angielski Rodzaj przedmiotu Status przedmiotu – obowiązkowy Rok studiów /semestr Rok pierwszy, semestr pierwszy i drugi Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Studenci przystępując do zajęć lektoratowych powinni posiadać wiedzę, umiejętności i kompetencje językowe obowiązujące na poziomie co najmniej B1. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 60 godz. - lektorat Założenia i cele przedmiotu Treści kształcenia: Celem lektoratu jest wykształcenie umiejętności czynnego posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach codziennej komunikacji, a także umiejętności rozumienia i przekładu tekstów specjalistycznych. Efekty kształcenia: bierna i czynna znajomość języka angielskiego – ogólnego i specjalistycznego Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Metody dydaktyczne: asymilacji wiedzy (dyskusja, wykład, praca z tekstem, prezentacja), problemowe (przypadków, sytuacyjne, burza mózgów, gry dydaktyczne), metody aktywizujące Forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie Punkty ECTS: 4 pkt ECTS Bilans nakładu pracy studenta Rodzaj aktywności. Liczba godzin: Udział w zajęciach (ćwiczeniach / laboratoriach i in.) 60 Przygotowanie do zajęć (ćwiczeń / laboratoriów i in.) 10 Przygotowanie do kolokwium/testu kontrolnego 10 Przygotowanie eseju/pracy pisemnej 10 Udział w konsultacjach związanych z zajęciami 3 Realizacja zadań projektowych 7 Razem: 100 (odpowiada 4 pkt ECTS) Wskaźniki ilościowe/Nakład pracy studenta związany z zajęciami Liczba godzin Punkty ECTS - wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 75, odpowiada 3 pkt. ECTS - o charakterze praktycznym - 100, odpowiada 4 pkt ECTS |
Literatura: |
Smith J., Exploring British Culture, Cambridge, 2012 Cullen P., Cambridge Vocabulary for IELTS advanced, Cambridge University Press, 2012 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File intermediate, OUP, 2013 Latham – Koenig Ch., Oxenden C., English File advanced, OUP, 2010 O' Driscoll J., Britain, Oxford 2011 Evans V. Dooley J. Smith D.J , Career Paths: Law, Express Publishing, 2011 Taylor J., Zeter J., Career Paths: Business English, Express Publishing, 2011 Evans V. Dooley J. Patel C.K., Career Paths: Finance, Express Publishing, 2012 Gairns R., Redman S., Oxford Word Skills advanced, Oxford, 2011 McCarthy M., O’Dell F., Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008 de Chazal E. & McCarter S., Oxford EAP, Oxford, 2012 zasoby internetowe: www.englishgrammarsecrets.com www.onestopenglish.com (Macmillan Publishers) www.forum-network.org quizlet.com www.myenglishpages.com aclil2climb.blogspot.com/p/useful-resources www.esljokes.net www.english-online.at learnenglish.britishcouncil.org/en/word-street www.learn-english-today.com/lessons www.pearsonlongman.com/summit2e/members/level2/sample-units/unit10-student-edition.pdf www.ted.com serwisy informacyjne: www.bbcworld.com, www.euronews.net , www.cnn.com, www.theguardian.com, itp. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia. Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: - zna podstawową terminologię właściwą dla administracji (K_W02) - ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla administracji, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (K_U13) - zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Jest przygotowany do podjęcia studiów drugiego stopnia (K_K01) - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (K_K02) - potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności( K_K06) Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: kolokwium; test kontrolny; projekty i ćwiczenia praktyczne; esej/wypracowanie; referat; prezentacja; ocena aktywności w trakcie zajęć; ocena efektów pracy zespołowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Metody dydaktyczne: asymilacji wiedzy (dyskusja, wykład, praca z tekstem, prezentacja), problemowe (przypadków, sytuacyjne, burza mózgów, gry dydaktyczne), metody aktywizujące Forma zaliczenia przedmiotu - zaliczenie Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: 1. Regularna obecność na zajęciach – bez usprawiedliwienia można opuścić 1 zajęcia w semestrze 2. Aktywność na zajęciach. 3. Praca własna studenta (odrabianie prac domowych, praca nad projektami, przygotowanie się do prac kontrolnych) 4. Zaliczenie na ocenę minimum dostateczną testów kontrolnych z zakresu realizowanego programu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.