Wychowanie fizyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-PS5-1WFI |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.001
|
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | dodatkowe |
Założenia (opisowo): | Gry i zabawy ruchowe, podstawowe elementy techniczne gry w piłce siatkowej, małe gry, gra szkolna w piłkę siatkową, podstawowe elementy techniczne gry w koszykówkę, małe gry, gra szkolna w koszykówkę, podstawowe elementy techniczne gry w piłkę nożną, Gra szkolna w piłkę nożną, Gra szkolna w unihokeja. Elementy techniczne w badmintonie +gra szkolna. Ćwiczenia kształtujące gibkość / stretching/. Ćwiczenia ogólnorozwojowe kształtujące podstawowe cechy motoryczne. Nauka i ćwiczenia na przyrządach kształtujących siłę /sala do ćwiczeń siłowych dla kobiet i mężczyzn/. Nauka i ćwiczenia na przyrządach aerobowych: rower stacjonarny, bieżnia elektryczna, orbitrek elektryczny, step per, ergometr wioślarski. Trening siłowy na atlasie wielofunkcyjnym. Ćwiczenia siłowe ze sztangą i hantlami. Podstawowe formy z rytmiki – proste układy taneczne. Aerobic, CrossFit & Fitness. Elementy techniczne gry w tenisa stołowego + gra szkolna. Podstawy gry w tenisa ziemnego. |
Skrócony opis: |
Gry i zabawy ruchowe, podstawowe elementy techniczne gry w piłce siatkowej, małe gry, gra szkolna w piłkę siatkową, podstawowe elementy techniczne gry w koszykówkę, małe gry, gra szkolna w koszykówkę, podstawowe elementy techniczne gry w piłkę nożną, Gra szkolna w piłkę nożną, Gra szkolna w unihokeja. Elementy techniczne w badmintonie +gra szkolna. Ćwiczenia kształtujące gibkość / stretching/. Ćwiczenia ogólnorozwojowe kształtujące podstawowe cechy motoryczne. Nauka i ćwiczenia na przyrządach kształtujących siłę /sala do ćwiczeń siłowych dla kobiet i mężczyzn/. Nauka i ćwiczenia na przyrządach aerobowych: rower stacjonarny, bieżnia elektryczna, orbitrek elektryczny, step per, ergometr wioślarski. Trening siłowy na atlasie wielofunkcyjnym. Ćwiczenia siłowe ze sztangą i hantlami. Podstawowe formy z rytmiki – proste układy taneczne. Aerobic, CrossFit & Fitness. Elementy techniczne gry w tenisa stołowego + gra szkolna. Podstawy gry w tenisa ziemnego. |
Pełny opis: |
Profil studiów- ogólnoakademicki Forma studiów- stacjonarne Rodzaj przedmiotu- obowiązkowy Język przedmiotu- Polski Dziedzina i dyscyplina nauki- dziedzina nauk medycznych i nauk o zdrowiu/ dyscyplina: nauki o kulturze fizycznej. Rok studiów /semestr I rok, semestr I i II stacjonarny Wymagania wstępne- brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 60 godz. Metody dydaktyczne- ćwiczenia Punkty ECTS- 0 Bilans nakładu pracy studenta- udział w zajęciach 60 godz. Wskażniki ilościowe- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośrednio pracy nauczyciela 60 godz. |
Literatura: |
Ariet T..2001. Koszykówka –podstawy techniki i taktyki Wydawnictwo Extrema. Kraków. Mizieliński S.,Kulturystyka. Warszawa 1987. Vella.M., Anatomia w treningu siłowym i fitness. Warszawa 2007., LeMay M.,Stretching.Warszawa 2005. Adamczyk S.,Uzarowicz J..Zagórski B.,Piłka siatkowa,Kraków 1998, wyd.AWF. Czerwiński J.,Jastrzębski Z.,Proces szkolenia w zespołowych w grach sportowych., Teoria i praktyka.,AWFiS Gdańsk. Grządziel G.,Szade D.,Piłka siatkowa, taktyka i elementy mini siatkówki, AWF Katowice, 2006. Talaga J., ABC Młodego piłkarza,Nauczanie techniki. Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2006. Talaga J.,Sprawność fizyczna., Testy 2006. Starzyński S.,Tywoniu-Małysz.,Unihokej Floorball., Polska Federacja Unihokeja –Florball. Mazurek L.,Gimnastyka podstawowa.,Wydawnictwo Sport i Turystyka Warszawa 1991. Jasiakiewicz M.,Kulturystyka., Warszawa 1990. Superlak E.,Piłka siatkowa., Wrocław 1995. Kuźmińska O.,Popielawska M.,Taniec-Rytm-Muzyka., Wydawnictwo TELBIT,Warszawa 1999. Bondarowicz M.,Zabawy w grach sportowych, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne,Warszaw 1955. Bahrynowska-Fic J.,Właściwości ćwiczeń fizycznych, ich systematyka i metodyka.,Państwowy Zakład Wydawnictw lekarskich, Warszawa 1992. |
Efekty uczenia się: |
K_KO1- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób K_KO2- potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role K_KO3- potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie I i II semestru – roczne na ocenę. Zaliczeniem przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa a każda nieobecność nieusprawiedliwiona musi być odrobiona. Skala ocen od 2 do 5. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.