Podstawy public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0700-PS5-2PLR |
Kod Erasmus / ISCED: |
10.002
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy public relations |
Jednostka: | Wydział Prawa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu przedstawienie użytecznej w karierze prawnika wiedzy na temat public relations. Podstawowa wiedza z zakresu socjologii i zarządzania organizacjami ułatwi zrozumienie omawianych tematów. |
Tryb prowadzenia przedmiotu: | w sali |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiedzy dotyczącej public relations, w tym w szczególności zadań PR, podstawowych form PR, budowy wizerunku, a także przybliżenie możliwości wykorzystywania mass mediów, omówienie podstawowych błędów w działalności PR. |
Pełny opis: |
Profil studiów - ogólnoakademicki Forma studiów - stacjonarne Rodzaj przedmiotu - fakultatywny Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki o komunikacji społecznej i mediach Rok studiów/sem. - rok II/sem. 3 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin konwersatorium Metody dydaktyczne – Konwersatorium,warsztatowa metoda pracy, krótki wykład,prezentacje, praca w grupach, konsultacje Punkty ECTS - 3. Bilans nakładu pracy studenta - udział w zajęciach 15 godz., przygotowanie do zajęć i zaliczenia - 37,5 godz., udział w konsultacjach związanych z zajęciami - 20,5 godz., zaliczenie 2 godz. Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS. Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godz., co odpowiada 1,5 pkt ECTS. |
Literatura: |
1. M. Bronowicz, Komunikacja wizerunkowa. Public relations, reklama, branding. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2016. 2.W.Budzyński. Public relations: zarządzanie reputacją firmy. Poltext, Warszawa 2008. 3. R. Chmielewski. Pamiętnik adwokata. Skuteczny blog w nowoczesnej kancelarii prawnej. Wydawnictwo Helion. Gliwicie 2017. 4. B. Rozwadowska. Public relations. Teoria, praktyka perspektywy. Wydawnictwo Emka 2002 5. K. Wojcik. Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Wydawnictwo Placet. Warszawa 2009. 6. Wykorzystanie nowych mediów public relations. j. Gołuchowski (red.) Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Katowice 2013. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent: ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk prawnych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk (K_W01) zna i rozumie podstawową terminologię prawniczą (K_W07) W zakresie umiejętności absolwent: Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów prawnych, spraw niejednoznacznych interpretacyjnie; potrafi wskazać możliwe rozwiązania, z zachowaniem norm etycznych (K_U06) W zakresie kompetencji społecznych: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu (K_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie ustne lub pisemne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.