Formy ekspresji muzycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-AS1-3ALC | Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Formy ekspresji muzycznej | ||
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii | ||
Grupy: |
Moduł specjalnościowy - stac. I stop. Pedagogika |
||
Punkty ECTS i inne: |
1.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu rozwój zainteresowań muzycznych studentów, ich umiejętności związanych z aktywnością opartą na formach wychowania muzycznego |
||
Pełny opis: |
Profil studiów: Ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: Obowiązkowy M 7a Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne - Pedagogika Rok studiów: III rok, semestr 6 Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 h laboratorja Metody dydaktyczne: ćwiczenia, prezentacja, pokaz Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie z oceną Punkty ECTS: 1 pkt. Bilans nakładu pracy studenta: -Rodzaje aktywności: Liczba godzin: udział w ćwiczeniach 15h przygotowanie do ćwiczeń 10h Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 15 h, 0,5 pkt. ECTS, o charakterze praktycznym - 10 h, 0,5 pkt. ECTS |
||
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Burowska Z., Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole. WSiP 1980 • Cukierówna, Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. PZWS • Dasiewicz, Kąpska, Rytmika w kl. I-III • Gloton R., Twórcza aktywność dziecka. WSiP 1985 • Przychodzińska M., Słuchanie muzyki w kl. I-III. WSiP 1990 Literatura uzupełniająca: • Komorowska M., Orkiestra dziecięca cz. I i II • Komorowska M., Zaproszenie do muzyki. WSiP 1989 • Marianowicz, Świrszczyńska, Kurtyna w górę • Smoleńska-Zielińska B., Przeżycie estetyczne muzyk. WSiP 1991 • Sobierajska H., Uczymy się śpiewać • Stadnicki A., Logorytmika i choreorytmika. Poradnik metodyczny. WSiP 1987 • C.Sachs - Historia instrumentów muzycznych • Cukierówna, Wieman, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu. PZWS • Drobner M. - Instrumentoznawstwo i akustyka. PWM 1997 • Smoczyńska-Nachtman U., Kalendarz muzyczny w przedszkolu. WSiP 1988 • Smoczyńska-Nachtman U., Podajmy sobie ręce. WSiP 1989 • Smoczyńska-Nachtman U., Rozśpiewane przedszkole. WSiP 1982 • Smoczyńska-Nachtman U., Zabawy i ćwiczenia przy muzyce. COMUK Warszawa 1980 |
||
Efekty uczenia się: |
W01 – posiada wiedzę z zakresu form aktywności muzycznej, takich jak: śpiew, mowa, piosenka; gra na instrumentach; słuchanie muzyki; ruch z muzyką; tworzenie muzyki W02 - zna podstawowe wiadomości dotyczące organizacji koncertów muzyki klasycznej i rozrywkowej oraz imprez muzyczno – kulturalnych U01 – potrafi wykorzystać formy aktywności muzycznej do wzbogacania swoich występów artystycznych na forum grupy U02 - posiada umiejętność napisania scenariusza imprezy kulturalnej odbywającej się w placówkach oświatowych K01 – posiada umiejętność samooceny i krytycznej oceny pracy innych z grupy ćwiczeniowej K02 – rozumie potrzebę wyrażania swoich emocji poprzez aktywność muzyczną |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie prezentacji, scenariusza imprezy muzycznej, obecności i aktywności na zajęciach 51% punktów uzyskanych przez studenta z ćwiczeń, jest niezbędne do uzyskania przez niego oceny pozytywnej z danego przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Pękacka | |
Prowadzący grup: | Dorota Pękacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Pękacka | |
Prowadzący grup: | Dorota Pękacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.