Specjalistyczny warsztat językowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-N2-2YHDTA |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.002
|
Nazwa przedmiotu: | Specjalistyczny warsztat językowy |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem przedmiotu jest pogłębiona analiza literatury anglojęzycznej z zakresu pedagogiki. Szczególną uwagę zwraca się na specjalistyczną terminologię, podejmuje się tematy odpowiadające zagadnieniom poruszanym na gruncie pedagogiki. Założeniem przedmiotu jest zapoznanie studenta z literaturą anglojęzyczną, a tym samym ułatwienie dostępu do publikacji zagranicznych. |
Skrócony opis: |
Zajęcia polegają na poszerzaniu słownika angielskich wyrażeń specjalistycznych; trenyuja płynność rozumienia tekstu; wyrabiają ogląd różnic i podobieństw tekstów specjalistycznych polskich i angielskojęzycznych. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia - warsztaty w liczbie 30 godzin. Analiza słownika i specyficznych wyrażeń - praca w grupie - ćwiczenia warsztatowe czytanie i analiza tekstu anglojęzycznego - debaty i projekty prezentacje pedagogicznych koncepcji i teorii na podtawie abnglojęzycznych tekstów - prezentacje i wystapienia. Dyskusje nad różnicami i podobieństwami pedagogiki w Polsce i w analizowanych anglojęzycznych tekstach. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia: 1. student potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych (K_U03) sposób weryfikacji: dyskusja 2. potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04) sposób weryfikacji: dyskusja i prezentacja 3. jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę ( K_K02) sposób weryfikacji: dyskusja, aktywizowanie grupy |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody wykorzystane w trakcie zajęć to: - prezentacje - dyskusja - analiza literatury - praca w grupach Kryteria oceniania: - aktywność, obecność, prezentacja, notatka merytoryczna, umiejętność zaktywizowania grupy - student ma prawo do jednej nieobecności; ponadprogramowe nieobecności powinny być zaliczone w toku indywidualnych konsultacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.