Praktyki zawodowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ON1-3GIS |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.001
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyki zawodowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: niestacjonarne Rok studiów:III rok I stopnia Wymagania wstępne: Znajomość zagadnień z następujących obszarów: metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej, teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej Punkty ECTS: 8 Bilans nakładu pracy studenta: Konsultacje z nauczycielem akademickim- 40 godzin Samodzielna praca studenta: Praktyki w placówce: 120 godz. Przygotowanie konspektów i uzupełnianie dokumentacji:40 Przygotowanie do zajęć w placówce:40 Ogółem :240 godz. |
Literatura: |
Literatura adekwatna do tematu prowadzonego przez Studenta w grupie wych. Temat dobiera/ akceptuje opiekun praktyk w placówce. Analiza literatury odbywa się indywidualnie (Student- opiekun praktyk). - G. Gajewska, Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki, Zielona Góra 2006. -G.Gajewska, K.Bazydło-Stodolna, Teoretyczno-metodyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy. Scenariusze zajęć wychowawczych, Zielona Góra 2005. - Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychofizycznych, Wrocław 1994. -Młynarczuk-Sokołowska, Potoniec K.,Szostak- Król K, Przygody Innego bajki w edukacji międzykulturowej, Białystok 2011 -E. Crary, Od kłótni do współpracy : praktyczny poradnik rozwiązywania dziecięcych problemów i sytuacji konfliktowych, Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej 2011, przekł. Marzena Sobczak -Ch.W.Moore, Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, 2016. -Faber Adele, Mazlish Elaine: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały .Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły,2013. -Faber Adele, Mazlish Elaine :Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały. Jak słuchać żeby z nami rozmawiały, 2016. |
Efekty uczenia się: |
1.Student zna podstawy prawne funkcjonowania placówki. 2.Student umie zastosować właściwe metody oraz formami pracy opiekuńczo -wychowawczej. 3.Student nabywa wprawę w realizacji zajęć tematycznych w grupie wych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę na podtawie godzin zrealizowanych w placówce (120 godz.)oraz na podstawie opinii opiekuna praktyk z placówki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet w Białymstoku.